پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۲۲
کد مطلب : 110430

شروع مجدد مونوریل قم علی رغم تمایل شهرداری و متروسازان

قم نيوز : رئیس شورای شهر قم از آغاز پروژه مونوریل قم خبر داد و این پروژه مهم قم علی‌رغم میل شهرداری و متروسازان قم، پس از توقفی ۹ ساله به ثمر می‌نشیند.
آغاز مجدد مونوریل قم
آغاز مجدد مونوریل قم
به گزارش قم نیوز، رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: طی مطالعات انجام شده و طرح بحث‌های کارشناسی متعدد، پروژه مونوریل قم با برخی اصلاحات دوباره شروع می‌شود.

فارس نوشته است که محسن محرری ظهر امروز در نشست خبری شورای اسلامی شهر قم اظهار کرد: ما برای تحقق هر چه بهتر پروژه‌های شهری نیاز به همکاری دستگاه‌های دیگر داریم که اگر همکاری‌های لازم را با شورای شهر داشته باشند، پروژه‌های شهری به بهترین شیوه انجام خواهند شد.

وی در مورد پروژه مونوریل گفت: بحث مونوریل در قم، بحثی تاریخی شده و ۹ سال است که متوقف شده؛ این پروژه در دولت وقت اراده شد و در دولت بعدی با توجه به نگاهی که بود حمایت نشد و به دلیل مسائل حقوقی و قراردادی پروژه متوقف شد و اکنون اتفاقی که برای مونوریل افتاده عمده، این است که منابع مالی از طرف دولت تعیین شده و در سفر بعدی رئیس جمهور تعیین تکلیف خواهد شد.
 
رئیس شورای شهر قم افزود: در مورد مباحث کارشناسی منوریل اختلاف دیدگاه‌هایی در شورا و شهرداری وجود دارد؛ مشکلی که در حال حاضر وجود دارد در مورد مسیرهای مونوریل هست و ادامه مونوریل تا مصلی و میدان مطهری از نظر حجم سفرها و مسافر‌پذیری مشکلاتی هست که مورد استقبال نخواهد بود.

محرری تصریح کرد: قرار شد مطالعات بیشتری برای ادامه مسیر تا پردیسان انجام شود و نهایتا طی مطالعات به دلیل وجود خط B قطار شهری از پردیسان به هسته مرکزی شهر، ادامه مونوریل به موازات خطB قطار شهری توجیهی ندارد و دو خط موازی با ارقام سنگین مورد نیاز به صلاح شهر نیست.

وی ادامه داد: طبق قرارداد قبلی در جلسه ای که معاون اجرایی رئیس جمهور حضور داشت تصمیم بر این شد که پروژه شروع شود و باید طوری تصمیم‌گیری شود که تصمیم عجولانه نباشد و بتوانیم پاسخ‌گوی مردم و خداوند متعال و کارشناسان باشیم و دلیل دیرکرد تصمیم گیری‌ها هم همین است.
گزارشگر : تحریریه قم نیوز
https://qomnews.ir/vdcgwz9qzak9qt4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما