قم نيوز : رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: کمیته امداد امید و پناهگاه نیازمندان است و بسیاری از افراد تحت پوشش این نهاد، در مراتب عالی مشغول تحصیل هستند که این‌ها همگی به همت کمیته امداد میسر شده است.
رئیس جامعه مدرسین: کمیته امداد امید و پناهگاه نیازمندان است
رئیس جامعه مدرسین: کمیته امداد امید و پناهگاه نیازمندان است
به گزارس قم نیوز آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در دیدار قائم مقام رئیس کمیته امداد امام (ره)، مسئولیت این نهاد انقلابی را بسیار با اهمیت ارزیابی نمود و بر لزوم فعالیت در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی در عرصه‌های مورد نیاز کشور از جمله اشتغال و فرهنگ تاکید کرد.

وی افزود: انسان مومن باید سه خصلت را در خود تقویت کند، اول اینکه بستری مهیا کند و کاری انجام دهد که مشمول توفیق‌های الهی شود، دوم اینکه خودش واعظ خودش باشد و از تجربه‌ها و مطالبی که در طول زندگی آموخته استفاده کند و اعمال و رفتار خود را مورد محاسبه قرار دهد.

وی افزود: نکته آخر اینکه، انسان ممکن است در فراز و نشیب‌های زندگی با مواردی روبرو شود که نیاز به تذکر و یادآوری دیگران داشته باشد، از این رو باید به سخن دیگران توجه کرده و نصیحت آن‌ها را بپذیرد.

حسینی بوشهری  در ادامه به مسئولیت خطیر کمیته امداد اشاره کرد و افزود: خدا را شاکر باشید که در این نهاد و سازمان مقدس فعالیت می‌کنید، نهادی که نهال آن توسط رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی کاشته شد و وظیفه‌ آن خدمت رسانی به اقشار کم بضاعت و بی بضاعت جامعه است فارغ از اینکه آن‌ها چه اعتقادهایی دارند.

وی  ادامه داد: کمیته امداد امید و پناهگاه نیازمندان است و بسیاری از افراد تحت پوشش این نهاد، در مراتب عالی مشغول تحصیل هستند که این‌ها همگی به همت کمیته امداد میسر شده است.

 حسینی بوشهری ضمن اشاره به مسئولیت‌های اجتماعی کمیته امداد، خاطر نشان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره)  ظرفیت‌های خوبی دارد و باید مدلی از حکمرانی و مدیریت دینی و انقلابی را پیاده سازی کرده و در مسائل مهم کشور از جمله بحث اشتغال زایی و فعالیت‌های فرهنگی بیش از پیش به فعالیت بپردازد.

وی در ادامه به اهمیت مساله مهارت آموزی اشاره کرد و افزود: متأسفانه در نظام آموزشی ما، مهارت آموزی بسیار کمرنگ است و مدرک گرایی مورد توجه قرار گرفته و کمیته امداد باید به سهم خود تلاش کند تا دانشجویان تحت پوشش خود را به سمت و سوی مهارت آموزی سوق دهد.


انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcg7z9q3ak9zt4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما