چهارشنبه ۵ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۲۳
کد مطلب : 100660
منبع : قم نیوز

وضعیت واکسیناسیون در قم رضایت بخش نیست

قم نيوز : استاندار قم گفت: درصد رعایت دستورالعمل های بهداشتی قم در سطح کشور نمونه و شاخص است، اما میزان واکسیناسیون در استان قم اصلا رضایت بخش نیست و جایگاه مطلوبی ندارد.
وضعیت واکسیناسیون در قم رضایت بخش نیست
وضعیت واکسیناسیون در قم رضایت بخش نیست
به گزارش قم نیوز بهرام سرمست استاندار قم روز چهارشنبه در یکصدودهمین جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا، گفت: تعطیلی مراکز واکسیناسیون بار منفی در بین مردم دارد و تا رسیدن درصد پوشش واکسیناسیون قم به میانگین کشوری نباید تعطیل شود.

استاندار قم گفت: طبق برآورده‌های انجام شده، قم تا پایان آذرماه امسال از مرز واکسیناسیون ۷۰ درصدی عبور خواهد کرد.

سرمست تصریح کرد: مخالفان واکسن در قم بشدت در اقلیت هستند، اما لازم است تا نهاد‌های تاثیرگذار و افراد که دارای نفوذ کلام هستند با روشنگری و پاسخگویی، شبهات در موضوع واکسن را پاسخ دهند.

او ادامه داد: قم استانی است که در طول دوران شیوع کرونا بیشترین استفاده را از ظرفیت خیرین سلامت داشته و بخشی از پشتیبانی از مراکز واکسیناسیون توسط این افراد صورت گرفته است.

استاندار قم: هدف قم از تسریع در واکسیناسیون دانش آموزی ایجاد بستر لازم و مطمئن برای بازگشایی حضوری مدارس است.

سرمست بیان کرد: یکی از دلایل عقب افتادگی قم از میانگین کشوری افت در واکسیناسیون گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال است که دانش آموزان را شامل می‌شود.

استاندار قم یادآور شد: آموزش و پرورش استان قم برای تسریع در روند واکسیناسیون باید تدابیر دیگری اندیشیده و شرایط را برای بازگشایی مدارس فراهم نماید و هم اکنون واکسینه شدن ۶۰ هزار نفری دانش آموزان قم رضایت بخش نیست.

سرمست یادآورشد: اصناف و کسبه قم باید کارت دریافت هر دُز واکسن خود را در محل کار خود برای اطمینان بیشتر شهروندان نصب نمایند.


انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcaiwn6w49nwi1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما