قم نيوز : سفیر یمن در دیدار با مراجع عظام تقلید در قم، گزارشی از وضعیت اسفبار مردم یمن در نتیجه حملات ائتلاف سعودی ارائه کرد.
گزارش سفیر یمن از وضعیت اسفبار یمنی‌ها در نتیجه حملات ائتلاف سعودی/ الدیلمی: ایران تنها حامی مردم‌مان در برابر تجاوز و ستمگری است
گزارش سفیر یمن از وضعیت اسفبار یمنی‌ها در نتیجه حملات ائتلاف سعودی/ الدیلمی: ایران تنها حامی مردم‌مان در برابر تجاوز و ستمگری است
به گزارش قم نیوز ابراهیم الدیلمی سفیر یمن در تهران در سفری یک‌روزه به شهر مقدس قم با علماء و مراجع تقلید دیدار و گفت‌وگو کرد.

آیت‌الله جوادی‌آملی: کمک‌نکردن به مردم یمن، در واقع همدستی با ظالمان است
آیت‌الله جوادی‌ آملی، با تبریک ایام هفته وحدت و اهمیت آن، اظهار داشت: ایام هفته وحدت باید فرصتی برای توجه ویژه به مسائل مهم جهان اسلام مانند مسئله یمن باشد. این حرف جهانی اسلام است که در بیان امام صادق(ع) تجلی یافته که حضرت فرمودند؛ «اگر کسی شاهد ظلم ظالم باشد و به مظلوم کمک نکند شریک ظالم است»، لذا کمک نکردن به مردم مظلوم یمن در واقع همدستی با دشمنان و متجاوزان به یمن است.

وی افزود: مجاهدت در راه حق توفیقی است که نصیب برادران مجاهد یمنی شده و همه وظیفه دارند در زمینه‌های مختلف از جمله؛ مسائل آموزشی، علمی و خودکفایی به مجاهدان یمنی آموزش‌های لازم را بدهند.

آیت‌الله جوادی‌آملی خاطرنشان کرد: همه برادران و مجاهدان یمنی به صحیفه سجادیه توجه ویژه داشته باشند، این کتاب صرفا یک کتاب دعا نیست، این صحیفه، سراسر درس عزت، استقامت و شرف است لذا با این کتاب ارزشمند بیش از گذشته مانوس باشید.

همچنین در ابتدای این دیدار ابراهیم الدیلمی، سفیر یمن، گزارشی از وضعیت اسفبار مردم یمن در نتیجه حملات ائتلاف سعودی ارائه کرد.

آیت‌الله نوری‌همدانی: مسلمانان در فلسطین، یمن، سوریه و لبنان با وحدت علیه صهیونیسم به میدان بیایند
آیت‌الله نوری‌همدانی نیز در دیدار با سفیر یمن در ایران، جریان زید بن علی را درس بزرگی برای مسلمانان دانست و اظهار داشت: در قرآن‌کریم، آیاتی فراوانی است که ما را به جهاد برابر دشمن دعوت می‌کند و از جمله داستان جالوت و داود در قرآن‌کریم درس بزرگی به ما می دهد که تا دشمن را از میان برنداریم، استقلال و حق تعیین سرنوشت و پاسداری از ارزش‌ها را نخواهیم داشت.

‌مرجع تقلید شیعیان افزود: بدون جهاد در راه خدا به شما علم، حکومت و حفظ ارزش داده نمی‌شود، بنابراین سکوت در برابر دشمن خطاست و عزت اسلام در جهاد است همانگونه که پیامبر گرامی اسلام (ص) در حدیثی فرمودند: تمام نیکی‌ها، در شمشیر و زیر سایه شمشیر است و مردم را، پایدار نمی‌دارد جز شمشیر؛ و شمشیرها، کلیدهای‌بهشت و دوزخ‌اند. بنابراین باید شمشیر در دست داشته باشیم و زیر سایه شمشیر حرکت کنیم.

‌وی با بیان اینکه صهیونیست‌ها و وهابی‌ها دشمنان مسلمانان هستند، خاطرنشان کرد: در جبهه استکباری، آمریکا علیه مسلمانان نقشه می‌کشد و صهیونیست‌ها با پول عربستان، آن را اجرا می‌‌کنند بنابراین در برابر این جریان، تنها صحبت و ملاقات با علما کافی نیست، بلکه باید به میدان بیائید چراکه خداوند جهاد را برای مسلمانان قرار داده است.

‌آیت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به وضعیت کشورهای اسلامی مانند فلسطین، یمن، بحرین و سوریه بیان داشت: مسلمانان در این مناطق باید با یکدیگر وحدت و اتحاد داشته باشند و در این صورت، دشمن مغلوب می شود. در زمان کنونی، کار از گفتار و نوشتار گذشته است. باید در عمل با یکدیگر متحد شویم و سید عبدالملک حوثی کفن‌پوش به میدان بیاید و غیر از این راهی نیست.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه شهادت در راه خدا فرهنگ اسلام است، به نامه 53 نهج‌البلاغه اشاره کرد و گفت: امام علی (ع) در این نامه خطاب به مالک‌اشتر می‌فرماید: «دعا می‌کنم من و تو با شمشیر کشته شویم». غیر از جهاد و شهادت راهی برای نجات ملت یمن وجود ندارد. باید به دستور اسلام عمل کنیم و مسلمانان در فلسطین، یمن، سوریه و لبنان با وحدت علیه صهیونیسم به میدان بیایند و در این صورت پیروزی با مسلمانان است. سلام ما را هم به ملت یمن و عبدالملک حوثی برسانید.

‌ابراهیم الدلیمی سفیر یمن نیز ضمن ابلاغ سلام سید عبدالملک بدرالدین الحوثی به آیات عظام و ابراز خرسندی از این ملاقات‌ها، به تشریح وضعیت یمن و همراهی مردم مقاوم این کشور با محور مقاومت به‌رغم محاصره هفت‌ساله و مشکلات موجود اشاره کرد.

وی لزوم افزایش همراهی و کمک به این بخش مهم محور مقاومت را سبب تقویت روابط بین دو کشور در برابر ائتلاف سعودی-آمریکایی عنوان و جمهوری اسلامی ایران را تنها حامی مردم یمن در برابر این تجاوز و ستمگری معرفی کرد.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcf0xdycw6dxea.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما