چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۴۴
کد مطلب : 100808
منبع : قم نیوز

دعوت آیت‌الله سعیدی از مردم ایران برای تزریق واکسن کرونا

قم نيوز : امام جمعه قم گفت: ما نباید نسبت به تلفات جانی مردم بی تفاوت باشیم، بیماری کرونا یک بیماری تفرقه‌انداز است.
دعوت آیت‌الله سعیدی از مردم ایران برای تزریق واکسن کرونا
دعوت آیت‌الله سعیدی از مردم ایران برای تزریق واکسن کرونا
به گزارش قم نیوز آیت الله سیدمحمد سعیدی امام جمعه قم در دیدار محمد رضا بهرامی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان که به مناسبت هشتاد و چهارمین سالگرد تأسیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر انجام شد، گفت: در کشور کار دست جوانان است و بزرگ‌تر‌ها هم باید پشتوانه جوانان باشند و با انتقال تجربه‌ها جوانان را در اداره امور کشور یاری کنند.

آیت الله سعیدی پیشگیری از اتفاقات و حوادث را جزء ماهیت هلال احمر دانست و افزود: هلال احمر باید نقش پیشگیری را در کار خود تقویت کند و با تذکر زبانی و حتی دادن امکانات به افرادی که در معرض آسیب هستند مانع از بروز اتفاقاتی شود که نیاز به کمک و امداد دارد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) با بیان اینکه ما نباید نسبت به تلفات جانی مردم بی تفاوت باشیم، گفت: برای هر نیروی انسانی در جامعه هزینه بالایی می‌شود و علاوه بر جهت مادی برای ما از نظر دینی هم حفظ جان انسان ارزش بالایی دارد و خداوند در آیه ۳۲ سوره مائده می‌فرماید قتل یک انسان مانند قتل همه مردم و نجات جان یک انسان ماننده نجات جان همه مردم است.

عضو مجلس خبرگان رهبری کار هلال احمر را دارای ارزش مادی و معنوی برای کشور و مردم دانست و گفت: شتاب در انجام مأموریت و وظایف هلال احمر ریشه قرآنی و انسانی دارد و نباید تعللی در مأموریت‌های امدادی صورت بگیرد.

آیت‌الله سعیدی، آسیب‌شناسی و جلوگیری از وارد آمدن آسیب به مجموعه هلال احمر را ضروری دانست و گفت: هلال احمر مانند کمیته امداد یک سازمان مردمی است و اعتبار آن به اعتمادی است که مردم به آن دارند و نباید بگذارید آسیب‌ها به اعتبار این سازمان لطمه بزند.

تولیت حرم حضرت معصومه (س) صیانت از اعتبار هلال احمر را مهم توصیف کرد و افزود: افرادی که لباس هلال احمر را به تن می‌کنند باید بدانند که مردم با دیدن این لباس احساس آمدن یک ناجی و کمک‌کننده را دارند و نباید با اعمال و رفتار خود به اعتبار این لباس آسیب بزنند.

امام جمعه قم اقدامات جمعیت هلال احمر در زمینه واکسیناسیون و دعوت مردم به زدن واکسن را ضروری دانست و یادآورشد: بیماری کرونا یک بیماری تفرقه‌انداز است و حتی در خانواده‌ها بین افراد تفرقه انداخته است در حالی که تفرقه در دین ما بسیار نهی شده و موجب فساد روحی و جسمی افراد جامعه می‌شود و باید به دولت کمک کنیم تا با واکسیناسیون همه مردم شر این ویروس هر چه زود‌تر کم شود.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdce778zvjh87vi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما