چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۴۲
کد مطلب : 100826

بهبود ۸۸درصد از بیماران کرونایی بستری در بیمارستانهای قم

قم نيوز : معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به بستری ۲۹ هزار بیمار کرونایی در بیمارستانهای استان؛ از بهبود ۸۸درصد از بیماران کرونایی بستری در بیمارستانهای قم خبر داد.
بهبود ۸۸درصد از بیماران کرونایی بستری در بیمارستانهای قم
بهبود ۸۸درصد از بیماران کرونایی بستری در بیمارستانهای قم
به گزارش قم نیوز محمود پرهام صبح چهارشنبه در جلسه هفتگی ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که در محل سالن کرامت استانداری قم برگزار شد ضمن ارائه گزارش جامعی از وضعیت کرونا و زیرساخت‌های درمانی استان بیان کرد: از ابتدای شیوع بحران کرونا طبق گزارش وزارت بهداشت بیش از ۱۳۷ هزار مراجعه به مراکز درمانی در سطح استان داشتیم که منجر به بستری ۲۹ هزار نفر در بیمارستان‌های قم شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: از مجموع ۲۹ هزار بستری در بیمارستان‌های قم، ۸۸ درصد بهبود یافته و ۱۲ درصد نیز متأسفانه فوت شده‌اند.

وی با بیان اقدامات و برنامه‌های صورت گرفته از سوی دانشگاه علوم پزشکی در طول این بحران در قم افزود: تأمین تجهیزات، نیروی انسانی و پشتیبانی از مواردی بود که از روزهای اول با چالش مواجه شد اما با تلاش مضاعف و حرکت‌های جهادی مسئولین دانشگاه خوشبختانه این تهدید را به فرصت تبدیل کردیم در این زمینه ۴۲۷ نیروی انسانی در جهت خدمت رسانی بهتر به بیماران از طریق بکارگیری پرستاران مشمول طرحی، قراردادهای ۸۹ روزه و همچنین استخدام به مراکز آموزشی درمانی اضافه شد.

به گفته پرهام؛ تأمین اکسیژن برای بیماران تنفسی استان به عنوان چالشی بزرگ در ابتدای بحران با آن روبرو بودیم برای حل این مشکل ضمن تقویت دستگاه‌های اکسیژن ساز مراکز درمانی، ۴ تانک برای ذخیره سازی اکسیژن خریداری شد.

وی افزود: راه اندازی بیمارستان امیرالمومنین و شهدای ارتش یکی دیگر از دستاوردهای این ایام بود، با توجه به نیاز ضروری استان به افزایش تخت بستری این بیمارستان‌ها راه اندازی شدند و با وجود تهدیدها و بحران این تهدیدها به فرصتی برای افزایش زیرساخت بیمارستانی و تخت‌های درمانی تبدیل شد.

معاون امور درمان دانشگاه علوم پزشکی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ۳ دستگاه سی تی اسکن، ۵۲ دستگاه دیالیز، ۷۶ دستگاه ونتیلاتور، ۲۸ عدد تشک مواج، ۵۰ مانیتورینگ و همچنین بیش از ۸۰۰ دستگاه پالس اکسی متر، تجهیزاتی بود که با کمک وزارت بهداشت به مراکز درمانی قم اضافه شد.

پرهام تاکید کرد: راه اندازی بخش‌های بستری موقت در جهت تزریق و پایش بیماران در مراکز آموزشی درمانی و همچنین مجوز تزریق رمدسیور به درمانگاه بقیه الله را یکی از علل کاهش بستری بیماران در پیک پنجم بود و طبق گزارش وزارت بهداشت از ابتدای شروع کرونا تاکنون بیش از ۱۳۷ هزار نفر به مراکز درمانی استان قم مراجعه کرده که از این تعداد ۲۹ هزار نفر بستری شده‌اند.

به گفته این مسئول؛ درصد از بیماران بستری در مراکز با بهبود نسبی ترخیص و ۱۲ درصد نیز متأسفانه فوت شده که اکثر این فوتی‌ها در سنین ۶۰ الی ۷۰ سال بوده‌اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه شاخص تخت ICU به جمعیت در دانشگاه علوم پزشکی قم از متوسط کشوری پایین‌تر است، افزود: نیازمند افزایش تخت‌های ویژه در مراکز درمانی استان هستیم، هرچند شاخص نیروی انسانی نیز در حد استاندارد نیست.

پرهام از دلایل افزایش مرگ و میر در طی پیک‌های خطرناک گذشته در قم؛ دیر مراجعه کردن بیماران به مراکز درمانی است به طوری که اکثر مراجعین در بدو ورود به مراکز درمانی بدحال هستند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcew78zpjh87vi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما