جمعه ۱۴ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۵۰
کد مطلب : 100852

امام جمعه قم: گزینه نظامی آمریکا به زیر میز رفته است

قم نيوز : امام جمعه قم با اشاره به دزدی ناموفق و مفتضحانه نفت ایران توسط آمریکا گفت: سپاه توطئه آمریکا را ناکام گذاشت و اکنون گزینه نظامی دشمن به زیر میز رفته است و کشورهایی که گمان می‌کردند می‌توانند امنیت خود را از آمریکا به عاریت بگیرند باید بدانند که برای تأمین امنیت خود بهتر است با قدرت اول منطقه یعنی جمهوری اسلامی ایران مذاکره کنند.
گزینه نظامی آمریکا به زیر میز رفته است/عفاف و حجاب اولویت استاندار جدید قم باشد
گزینه نظامی آمریکا به زیر میز رفته است/عفاف و حجاب اولویت استاندار جدید قم باشد
به گزارش قم نیوز آیت‌الله سیدمحمد سعیدی در خطبه های نماز جمعه این هفته قم که در مصلای قدس برگزار شد با بیان اینکه تقوا باعث امیدواری به رحمت خدا می‌شود، اظهار کرد: از امام صادق علیه السلام سؤال شد که افرادی هستند که گناه می‌کنند و می‌گویند ما به رحمت و بخشش خدا امیدواریم؛ امام صادق علیه السلام فرمودند آن‌ها دروغ می‌گویند زیرا کسی که به چیزی امید دارد در راه رسیدن به آن تلاش می‌کند.

وی در ادامه تفسیر سوره توبه به آیه ۳۴ این سوره مبارکه اشاره کرد و گفت: این آیه به دو گروه از افراد اشاره می‌کند که گروه اول افرادی هستند که نه خودشان به راه خدا می‌روند و نه راه دیگران را برای رفتن به سمت خدا باز می‌گذارند و با خدا و پیامبر(ص) در ستیز هستند و گروه دوم ثروتمندان هستند که به خاطر زراندوزی و انفاق نکردن در راه خدا با خدا در ستیز هستند.

نماینده ولی فقیه در استان قم با بیان اینکه از نظر اسلام ثروت مثل خونی است که در کالبد جامعه جریان دارد و باید به تمام سلوهای جامعه برسد تا همه افراد به اندازه کافی از این ثروت بهره‌مند شوند، ادامه داد: افرادی که پول را جمع می‌کنند و در راه خدا انفاق نمی‌کنند و افرادی که پول را راکد می‌گذارند و به جریان نمی‌اندازند مشمول این هشدار الهی می‌شوند.

 

*سه راهکار اسلام برای جلوگیری از تمرکز ثروت

وی با بیان اینکه خداوند در آیه ۳۳ سوره نور از ثروت تعبیر به مال کرده است و امام صادق علیه السلام همه اموال را مال الله دانسته اند، افزود: اسلام برای جلوگیری از انحصار ثروت در دست عده‌ای خاص راه‌هایی را پیشنهاد داده است که یکی از این راه‌ها ممنوع کردن جمع آوری مال از راه‌های نامشروع مانند قمار و ربا است زیرا این دو عامل باعث می شود انسان به ثروت های کلان دسترسی پیدا کند بدون این که زحمت و کار اقتصادی مفیدی انجام داده باشد.

سعیدی ادامه داد: راه دوم پرداخت صدقات واجب مانند زکات، خمس و کفارات است و راه سوم پراکنده کردن ثروت در میان افراد است برای مثال با احکام ارث و قانون توزیع ثروت بین وراث بهره هر یک از وراث را خداوند مشخص کرده و تذکری هم به صاحبان مال داده که با هزینه کردن ثلث مال خود در راه خیر به فکر آبادانی و اصلاح آخرت خود باشند.

وی در خطبه دوم با بیان اینکه مهمترین مسأله در تقوا استمرار تقوا در زندگی است، افزود: اولیاء خدا برنامه ای را برای این امر ارائه دادند که عبارت از مراقبه است بنابراین انسان باید مراقب اعمال، رفتار و خیالاتش باشد و این مراقبه از کارهای تعالی بخش است و انسان را در صراط مستقیم الهی قرار می‌دهد.

تولیت آستان مقدس بانوی کرامت در تبیین مسائل روز به ۱۳ آبان اشاره کرد و گفت: این روز سه رویداد ماندگار و درس‌آموز برای همه نسل‌ها دارد که عبارت از تبعید امام خمینی(ره) به خاطر مخالفت با قانون کاپیتولاسیون، کشتار وحشیانه دانش‌آموزان معترض به دخالت های آمریکا در ایران به دست رژیم پهلوی و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ایران است.

وی با اشاره به اینکه هر سه رویداد نشان می‌دهد آمریکا همیشه علیه کشور و مردم ایران بوده و آنها همواره در حال فتنه انگیزی، جنایت، فساد و توطئه بودند، گفت: خداوند می‌فرماید این‌ها می‌خواهند شما را از راه خدا باز دارند و همه حرف‌های دیگر بهانه است و ما این را در رفتار آمریکا در سال‌های اخیر به وضوح ملاحظه کردیم.

سعیدی با بیان اینکه قرآن می‌فرماید وظیفه ما در برابر چنین طاغوت و فرعونی این است که همانطور که آنها با ما می‌جنگند ما نیز با آن‌ها بجنگیم و مبارزه کنیم، افزود: مبارزه با آمریکا و مستکبران ریشه در بنیادهای معرفتی و اعتقادی ما دارد و از اصول و مبانی انقلاب اسلامی بشمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عملیاتی شجاعانه و حساب شده تلاش آمریکا برای دزدی نفت ایران را ناکام گذاشت و نیروهای آمریکا از ترس پا به فرار گذاشتند، افزود: آمریکا در این دزدی مفتضحانه سعی داشت ایران را به موضع انفعالی بکشاند و در مذاکرات آینده شروط خود را بر ایران تحمیل کند ولی این اقدام سپاه نه تنها توطئه آمریکا را ناکام گذاشت بلکه عملا به آمریکا فهماند که دیگر نمی‌تواند از گزینه نظامی مقابل ایران سخن بگوید و اکنون گزینه نظامی آنها به زیر میز رفته و به تعبیر امام خمینی(ره) آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

 

*کشورهای منطقه برای تأمین امنیت خود با جمهوری اسلامی ایران مذاکره کنند

نماینده ولی فقیه در استان قم با بیان اینکه این عملیات برای کشورهای منطقه هم پیام مشخصی داشت، تصریح کرد: کشورهایی که گمان می‌کردند می‌توانند امنیت خود را از آمریکا به عاریت بگیرند باید بدانند که برای تأمین امنیت خود بهتر است با قدرت اول منطقه یعنی جمهوری اسلامی ایران مذاکره کنند.

وی در ادامه به مشخص شدن اسندار جدید قم با رأی قاطع اعضای هیأت دولت اشاره کرد و گفت: سرانجام سید محمدتقی شاهچراغی از بیت سیادت، شهادت، علم و تقوا عهده دار این سمت شده است و ما نیز از خداوند برای وی درخواست موفقیت داریم و از خدمات و زحمات استاندار قبل هم که در شرایط سخت کرونایی در شهر کریمه اهل‌بیت(س) خدمت کردند تشکر می‌کنیم.

 

*سامان دادن به وضع عفاف و حجاب قم اولویت استاندار جدید باشد

سعیدی تأکید کرد: ما از استاندار جدید شهر مقدس قم درخواست داریم که از اولویت‌های کاری ایشان این باشد که با کمک سایر دستگاه‌ها به سامان دادن وضع عفاف، حجاب و طهارت شهر کریمه همت بگمارند زیرا این در خواست بزرگان، مراجع و مؤمنان این شهر است و ما هم در این مسیر در خدمت ایشان خواهیم بود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdkz0fxyt0zj6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما