کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اسلامی کردن زیرساخت های قانونی بزرگترین خدمت به نظام است

قم نیوز , 16 آبان 1400 ساعت 13:36

رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس با تاکید بر ضرورت انطباق دقیق زیرساخت های قانونی و حقوقی کشور با شریعت اسلام گفت:اگر زیرساخت‌های قانونی و حقوقی کشور مبتنی بر شریعت اسلام تدوین شود،خدمت بزرگی به کشور کرده‌ایم و حمایت‌ حوزه های علمیه و مراجع عظام تقلید می‌تواند در این زمینه بسیار راهگشا باشد.


به گزارش قم نیوز حجت الاسلام والمسلمین دکتر مهدی رجایی نیا در سخنانی در قم خاطرنشان کرد: روحانیت حضور زیادی در پُست‌های مختلف در کشور دارند، اما این حضور به صورت سیستماتیک نیست و بیشتر فردی می باشد، و تنها جایی که می تواند ظرفیت ها، ایده ها و دیدگاه های حوزه های علمیه را به سمت بالفعل شدن سوق دهد، قانون است، که مرکز تحقیقات اسلامی مجلس چنین رسالتی را بر دوش دارد.

وی ادامه داد: بر اساس اصل چهارم قانون اساسی، یکی از کارکردهای مهم مجلس شورای اسلامی، تطبیق قوانین بر شرع مقدس اسلام می باشد و حدود ۱۰ سال است که سازکار آن از طریق مرکز تحقیقات اسلامی مجلس فراهم شده است تا در ابعاد فقهی و بحث‌های اسلامی به مجلس در زمینه قانونگذاری کمک کند.

دکتر رجایی نیا با اشاره به ضرورت ارتباط منظم حوزه با مجلس شورای اسلامی گفت: از برکت انقلاب اسلامی، امروزه این امکان فراهم شده که حوزه های علمیه به‌صورت منظم و سیستمی به واسطه مرکز تحقیقات اسلامی مجلس با قوه مقننه ارتباط داشته باشند و بتواند دیدگاه‌های اسلامی و فقهی را به مجلس و نمایندگان منتقل سازد.

وی از همکاری بیش از ۵۰۰ نفر از طلاب و فضلای حوزه علمیه با مرکز تحقیقات اسلامی مجلس خبر داد و گفت: تشکیل کارگروه های علمی جهت بررسی طرح ها و لوایح، اعزام اساتید و متخصصان حوزوی جهت حضور در کمیسیونهای تخصصی مجلس، نگارش و یا مشارکت ابتکاری و خلاق در تهیه پیش نویس‌های طرح‌های قانونی مهم، تهیه بیش از چهارصد عنوان گزارش علمی در مورد طرح‌ها و لوایح و... از جمله فعالیت های این مرکز می باشد.


انتهای پیام / 106


کد مطلب: 100891

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/100891/اسلامی-کردن-زیرساخت-های-قانونی-بزرگترین-خدمت-نظام

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir