يکشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۳۶
کد مطلب : 100891
منبع : قم نیوز

اسلامی کردن زیرساخت های قانونی بزرگترین خدمت به نظام است

قم نيوز : رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس با تاکید بر ضرورت انطباق دقیق زیرساخت های قانونی و حقوقی کشور با شریعت اسلام گفت:اگر زیرساخت‌های قانونی و حقوقی کشور مبتنی بر شریعت اسلام تدوین شود،خدمت بزرگی به کشور کرده‌ایم و حمایت‌ حوزه های علمیه و مراجع عظام تقلید می‌تواند در این زمینه بسیار راهگشا باشد.
اسلامی کردن زیرساخت های قانونی بزرگترین خدمت به نظام است
اسلامی کردن زیرساخت های قانونی بزرگترین خدمت به نظام است
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام والمسلمین دکتر مهدی رجایی نیا در سخنانی در قم خاطرنشان کرد: روحانیت حضور زیادی در پُست‌های مختلف در کشور دارند، اما این حضور به صورت سیستماتیک نیست و بیشتر فردی می باشد، و تنها جایی که می تواند ظرفیت ها، ایده ها و دیدگاه های حوزه های علمیه را به سمت بالفعل شدن سوق دهد، قانون است، که مرکز تحقیقات اسلامی مجلس چنین رسالتی را بر دوش دارد.

وی ادامه داد: بر اساس اصل چهارم قانون اساسی، یکی از کارکردهای مهم مجلس شورای اسلامی، تطبیق قوانین بر شرع مقدس اسلام می باشد و حدود ۱۰ سال است که سازکار آن از طریق مرکز تحقیقات اسلامی مجلس فراهم شده است تا در ابعاد فقهی و بحث‌های اسلامی به مجلس در زمینه قانونگذاری کمک کند.

دکتر رجایی نیا با اشاره به ضرورت ارتباط منظم حوزه با مجلس شورای اسلامی گفت: از برکت انقلاب اسلامی، امروزه این امکان فراهم شده که حوزه های علمیه به‌صورت منظم و سیستمی به واسطه مرکز تحقیقات اسلامی مجلس با قوه مقننه ارتباط داشته باشند و بتواند دیدگاه‌های اسلامی و فقهی را به مجلس و نمایندگان منتقل سازد.

وی از همکاری بیش از ۵۰۰ نفر از طلاب و فضلای حوزه علمیه با مرکز تحقیقات اسلامی مجلس خبر داد و گفت: تشکیل کارگروه های علمی جهت بررسی طرح ها و لوایح، اعزام اساتید و متخصصان حوزوی جهت حضور در کمیسیونهای تخصصی مجلس، نگارش و یا مشارکت ابتکاری و خلاق در تهیه پیش نویس‌های طرح‌های قانونی مهم، تهیه بیش از چهارصد عنوان گزارش علمی در مورد طرح‌ها و لوایح و... از جمله فعالیت های این مرکز می باشد.


انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcgyz9qqak9z74.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما