يکشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۴۴
کد مطلب : 100899
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم:

استقبال مادران باردار قمی از واکسیناسیون ضعیف است

قم نيوز : معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: متاسفانه استقبال مادران باردار استان قم برای تزریق واکسن بسیار ضعیف است.
استقبال مادران باردار قمی از واکسیناسیون ضعیف است
استقبال مادران باردار قمی از واکسیناسیون ضعیف است
به گزارش قم نیوز سیامک محبی ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه از ۱۰ هزار و ۵۰۰ مادر باردار در استان قم تنها ۲ هزار و ۵۰۰ نفر اقدام به تزریق واکسن نموده‌اند، گفت: این در حالی است که یکی از گروه‌های پرخطر در معرض بیماری کرونا مادران باردار هستند که باید در زمینه تزریق واکسن اهتمام جدی داشته باشند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به دلایل عدم استقبال مادران باردار از تزریق واکسن افزود: کم بودن آگاهی برخی مادران باردار از بی‌خطر بودن واکسن سینوفارم برای سلامت مادر و جنین، اخباری که در خصوص توزیع انواع واکسن در جامعه منتشرشده و همچنین عدم توصیه برخی متخصصان به مادران باردار در خصوص بی‌خطر بودن تزریق واکسن و لزوم آن و نگرش اشتباه برخی خانواده‌ها نسبت به واکسیناسیون در دوران بارداری، دلایلی است که عنوان می‌شود.

وی ادامه داد: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و تقویت پیشگیری با انجام واکسیناسیون، در کاهش مرگ و میر خانم‌های باردار و ابتلای شدید به بیماری بسیار حائز اهمیت است و باید هرچه سریع‌تر واکسیناسیون کامل انجام شود.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdceo78zojh87vi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما