قم نيوز : رییس پلیس راه استان قم با اشاره به اینکه بیشترین تصادفات منجر به فوت در محورهای فرعی و روستایی قم رخ می دهد گفت: تصادفات منجر به فوت در محورهای مواصلاتی استان قم ۳۷ درصد کاهش داشته است.
کاهش ۳۷ درصدی تصادفات منجر به فوت در محورهای مواصلاتی استان قم
کاهش ۳۷ درصدی تصادفات منجر به فوت در محورهای مواصلاتی استان قم
به گزارش قم نیوز سرهنگ مختار پناهی گفت: در هفت ماهه نخست امسال ۹۶ میلیون و ۴۲۹ تردد در محورهای مواصلاتی استان ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، حدود ۱۲ درصد افزایش تردد در محورهای مواصلاتی استان قم ثبت شده است.

وی ادامه داد: محور ورجان به پردیسان با افزایش ۷۲ درصدی تردد بیشترین میزان افزایش میزان تردد در استان قم را داشته است، همچنین آزادراه قم به گرمسار ۳۱ درصد، کمربندی قم به کاشان با ۲۹ درصد افزایش، محور کهک به لنگرود با ۱۸ درصد افزایش تردد، بیشترین میزان تردد در هفت ماهه نخست سال جاری را داشتند.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان قم تصریح کرد با توجه به شرایط کرونایی برخی از محورهای مواصلاتی استان نیز با کاهش تردد مواجه بودند که از آن جمله می‌توان به آزادراه قم تهران با ۵ درصد کاهش، محور قدیم اصفهان یا نیزار با ۳ درصد کاهش اشاره کرد. که با توجه به آمار ذکر شده باید گفت بیشترین میزان افزایش تردد در استان محورهای فرعی و درون استانی بوده است.

سرهنگ پناهی در ادامه به موضوع تصادفات پرداخت و افزود: متأسفانه در هفت ماهه نخست امسال ۷۷ نفر بر اثر تصادفات در محورهای مواصلاتی قم جان خود را از دست داده‌اند، اما خوشبختانه باید گفت که این آمار نسبت به هفت ماهه نخست سال گذشته ۳۷ درصد کاهش داشته است و در تصادفات منجر به جرح نیز ۱۱ درصد کاهش داشتیم.

وی همچنین عنوان کرد: بیشترین تصادفات منجر به فوت در جاده‌های درون استانی مانند کهک و قنوات اتفاق افتاده است.

رئیس پلیس راه استان قم با اشاره به اینکه محورهای فرعی و روستایی استان قم ۲۹ درصد از تصادفات منجر به فوت را به خود اختصاص داده است، از رانندگان خواست برای افزایش ایمنی خود، با توجه به علائم رانندگی، سرعت مجاز و حفظ فاصله طولی رانندگی کنند تا شاهد کاهش آمار تصادفات منجر به فوت و جرح در محورهای فرعی استان باشیم.

سرهنگ پناهی با اشاره به وضعیت برخی از جاده‌های استان قم گفت: با توجه به جلساتی که برخی از مسئولین استانی داشتیم و با توجه به افزایش تردد در محورهای درون استانی، خواستار تعریض برخی محورهای مواصلاتی استان قم به ویژه محور ورجان به پردیسان هستیم.

وی همچنین در پایان با بیان اینکه در آغاز فصل سرما هستیم، از رانندگان خواست که با توجه به وضعیت ناپایدار جوی در این روزها حتماً قوانین راهنمایی رانندگی و نکات ایمنی را رعایت کنند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcdxz0foyt0zn6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما