سه شنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۲۷
کد مطلب : 100939
منبع : قم نیوز

اهدای 350 قلم تجهیزات پزشکی به دانشگاه علوم پزشکی قم

قم نيوز : رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم از اهدای 350 قلم تجهیزات پزشکی مقابله با کرونا توسط بانک قرض الحسنه مهر ایران خبرداد و گفت: مشارکت مجموعه‌های مختلف و خیرین در راستای تامین تجهیزات بهداشت و درمان امر مهمی است.
اهدای 350 قلم تجهیزات پزشکی به دانشگاه علوم پزشکی قم
اهدای 350 قلم تجهیزات پزشکی به دانشگاه علوم پزشکی قم
به گزارش قم نیوز محمد رضا قدیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در مراسم اهدای تجهیزات پزشکی به دانشگاه  علوم پزشکی قم، با اشاره به اینکه مشارکت مجموعه‌ها و خیرین در تامین تجهیزات و وسایل بهداشت و درمان یک امر مهم است گفت: اگر مردم در امر واکسیناسیون و رعایت ‌شیوه‌نامه‌های بهداشتی با کادر بهداشت و درمان همکاری نکنند امکان قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا وجود نخواهد داشت.

وی از مشارکت ۶۷ درصدی مردم قم در واکسیناسیون  خبر داد و گفت: متاسفانه این آمار حدود ۱۲ درصد از میانگین کشوری کمتر است که باید با مشارکت مردم در امر واکسیناسیون جبران شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم از سازمان‌های مردم نهاد و مجمع خیرین برای تجهیز و تکمیل اقلام پزشکی مورد نیاز و حمایت از کادر درمان دعوت کرد و گفت: مشارکت و حمایت بانک قرض الحسنه مهر ایران در اهدای تجهیزات پزشکی مقابله با کرونا می‌تواند نه تنها الگوی نظام بانکی کشور باشد، بلکه در ترویج سنت حسنه وقف یک نمونه کم‌نظیر است.

همچنین، مدیر شعب بانک مهر ایران در استان قم با بیان اینکه وظیفه همه ما اجر نهادن به زحمات و تلاش‌های ارزشمند کادر درمان است گفت: بانک مهر ایران با مشارکت در طرح شهید سلیمانی مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال را در ۲ فاز برای تهیه ۲۵ هزار قلم تجهیزات پزشکی مورد نیاز پیشگیری، واکسیناسیون، درمان و کنترل بیماری کووید ۱۹ را در اختیار وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی کشور قرار داده است.

سید حسین دامادی با اشاره به اینکه در استان قم نیز مجموعا 350 قلم تجهیزات پزشکی به ارزش ۷.۵ میلیارد ریال در اختیار دانشگاه علوم پزشکی استان قرار داده ایم گفت:  استان قم در قالب طرح حمایتی شهید قاسم سلیمانی در دو مرحله  اقدام به اهدای تجهیزات پزشکی مقابله کرونا کرده است.

این پیشکسوت نظام بانکی استان قم با اشاره به اینکه بانک مهر ایران در فعالیت های مسئولیت های اجتماعی سهم گسترده ای را ایفا کرده است گفت: طی سال جاری بیش از ۳۵۰ قلم تجهیزات پزشکی شامل تعداد۱۲ دستگاه اکسیژن ساز و متعلقات، تعداد ۳ ترالی اورژانس، تعداد ۱۴۶ دستگاه تب سنج لیزری و تعداد ۱۵۴ دستگاه پالس اکسی متر، تعداد ۸ کپسول اکسیژن، تعداد ۸ دستگاه ضد عفونی کننده محیط و تعداد ۱۴ دستگاه بارکد خوان جمعا به ارزش ۷ میلیارد و پانصد میلیون ریال بین مراکز درمانی و بیمارستانی در استان قم توزیع شده است.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcjtyevhuqeyhz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما