قم نيوز : گاهی پیش می‌آید که امکان مراجعه حضوری به دفتر مشاور حقوقی یا وکیل دادگستری، برای گرفتن راه کار یا حل مسئله حقوقی امکان پذیر نیست. همچنین گاهی اوقات وقت مراجعه به دفتر وکالت یا مشاور حقوقی را ندارید و یا در موقعیتی قرار دارید که فورا باید اقدام حقوقی لازم را انجام دهید و نیاز به مشاوره حقوقی فوری داریم.
در این مواقع شما می‌توانید به صورت تلفنی با یک متخصص در امور حقوقی مشاوره نمایید و بهترین راه حل مشکل حقوقی خود را دریافت نمایید. این نوع مشاوره یکی از سریع ترین روش‌های دریافت مشاوره است؛ اما این نکته را نیز باید در نظر داشت که این مشاوره برای زمانی مناسب است که شما سوالی قابل طرح از طریق تلفن را دارید. زمانی که مشکل حقوقی شما یا پرونده شما دارای موضوعات پیچیده و یا نیاز به بررسی مدارک دارد، مشاوره حقوقی حضوری برای شما بهترین گزینه است.

مشاوره حقوقی تلفنی چیست؟
مشورت با یک مشاور حقوقی به منظور جلوگیری از ضررهای احتمالی در اختلافات و دعاوی حقوقی امری ضروری می‌باشد؛ مشاور حقوقی به دلیل دانش و آگاهی بالای خود نسبت به قوانین، اصول و خدمات حقوقی به افراد در زمینه‌های حقوقی مختلف برای حل اختلافات و دعاوی مشاوره می‌دهد. امروزه مشاوره حقوقی تلفنی به کمک افراد آمده تا بتوانند طی کوتاه ترین زمان ممکن انتخاب‌ های درستی داشته باشند و در نتیجه از ورود خسارت به افراد کمک می‌کند. انواع مختلف مشاوره حقوقی متناسب با نیازهای مخاطبان تغییر شکل می‌دهد. یکی از محبوب ترین انواع مشاوره حقوقی، مشاوره حقوقی تلفنی است که به دلیل مزایای خاص خود از دیگر اشکال مشاوره متمایز شده است. 

مزایای مشاوره حقوقی تلفنی 
برای مهم ترین مزایای دریافت مشاوره حقوقی تلفنی، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 
صرفه جویی در زمان: در مشاوره حقوقی به صورت تلفنی نیازی به جا به جایی و صرف زمان برای رفتن به دفتر مشاور حقوقی وجود ندارد؛ از همین رو دسترسی از این طریق گزینه منعطفی برای افرادی که مشغله های کاری زیادی دارند، می‌باشد. 
صرفه جویی در هزینه: برقراری ارتباط با مشاور حقوقی به صورت تلفنی باعث صرفه جویی در هزینه‌های ایاب و ذهاب برای رسیدن به دفتر کار مشاور می‌شود و علاوه بر آن، این نوع از مشاوره نیازمند پرداخت مبلغ کمتری نسبت به مشاوره حقوقی حضوری است.
حفظ حریم خصوصی: به طور معمول بسیاری از افراد به دلایل مختلفی ترجیح می‌دهند که مشکلات حقوقی خود را به صورت غیر حضوری با مشاور در میان بگذارند؛ در این مواقع به منظور حفظ حریم خصوصی و حیثیت فرد، بهترین گزینه گرفتن مشاوره حقوقی به صورت تلفنی می‌باشد.

آیا با مشاوره حقوقی تلفنی مشکل حقوقی برطرف خواهد شد؟
در پاسخ به این سوال باید گفت که در اکثر موارد مشکلات و ابهامات حقوقی متقاضیان در مشاوره تلفنی توسط کارشناسان و وکلای با تجربه و متخصص بر طرف می‌شود. البته در برخی موارد مشکلات حقوقی وجود دارند که نیاز به بررسی دقیق و مستندات خاص خود دارند و در این موارد کارشناسان و وکلای متخصص شرایط مراجعه حضوری را برای متقاضیان فراهم می‌کنند. لازم به ذکر است که در عصر ارتباطات و اطلاعات حجم بسیار گسترده ای از فعالیت ‌های روزمره مردم به صورت غیر حضوری و از طریق راه‌ های ارتباطی مختلف نظیر تلفن همراه و اینترنت انجام می‌گیرد. مشاوره حقوقی تلفنی نیز از جمله مواردی بوده که در عصر حاضر توسط برخی از موسسات با بالا ترین کیفیت ها ارائه می‌شود.

بهترین وکیل در مشاوره حقوقی تلفنی
با توجه به آن که در مشاوره تلفنی وکیل نمی‌تواند مدارک و مستندات پرونده نزد شخص را ملاحظه نماید و ممکن است افراد برخی از موضوعاتی را که دارای اهمیت زیادی هستند به مشاور یا وکیل نگویند؛ وکیلی در این زمینه بهترین است که اشراف کامل به مسائل مختلف حقوقی، کیفری و خانوادگی داشته باشد تا بتواند از جهات گوناگون پرونده مطروحه را بررسی نموده و کامل ترین و بهترین مشاوره را در این زمینه ارائه نماید. در پایان پیشنهاد می‌شود پس از دریافت مشاوره حقوقی تلفنی و اتخاذ تصمیم لازم در خصوص شروع به اقدام امر، با حضور در دفتر وکیل و در اختیار گذشتن مدارک موجود به وی سایر اقدامات مربوط به پرونده خود را انجام دهید. 

مشاوره حقوقی تلفنی برای چه سوالاتی مناسب است؟
یکی از مشکلات و دغدغه‌هایی که هم موکلین و هم کارشناسان در هنگام مشاوره حقوقی تلفنی دارند، نوع سوالاتی است که پرسیده می‌شود. اکثر افرادی که مشکل حقوقی دارند، اساسا در مورد این موضوع سردرگم هستند که مشاوره حقوقی تلفنی برای چه سوالاتی مناسب است و اصولا چه سوالاتی را در این مشاوره می‌توانند مطرح کنند. بنابراین، باید گفت این نوع مشاوره برای سوالات بسیار کوتاه با پاسخ‌های کوتاه مناسب است. معمولا مشاوره حقوقی تلفنی زمانی موفق است که به مشاوره حقوقی حضوری و یا مشاوره حقوقی آنلاین ختم شود که بتوان مشاوره را در زمان بهتری ارائه داد. شما در هنگام مشاوره تلفنی به صورت رایگان، نهایتا ۳ الی ۵ دقیقه زمان دارید. بنابراین نمی‌توان انتظار داشت که مشاور از پشت تلفن، یک پرونده کامل حقوقی را بررسی و بدون دیدن مدارک، راه کارهای مناسب را ارائه دهد.

محدودیت های مشاوره حقوقی تلفنی 
در این مورد باید گفت که مشاوره تلفنی با توجه به ذات خود دارای محدودیت‌ های فراوانی است. اکثر موسسات حقوقی و دفاتر وکالتی که دارای یک برند و تبلیغات گسترده هستند، روزانه با تماس‌ های بسیاری مواجه هستند. بنابراین، زیاد پیش می‌آید که افراد مدت زمان زیادی پشت خط بمانند. به همین جهت، قطعا برای خود کارشناس نیز این کلافگی رخ می‌دهد چرا که قطعا هر مشاوری، تمایل دارد که به افراد بیشتری خدمت مشاوره حقوقی را ارائه دهد.

هزینه مشاوره حقوقی تلفنی 
در مورد هزینه های مشاوره حقوقی تلفنی باید گفت که نرخ های متفاوتی در این زمینه وجود دارند و موسسات و دفاتر حقوقی مختلف بسته به خدماتی که ارائه می‌دهند نرخ های معینی برای خدمات مشاوره حقوقی تلفنی ارائه می‌دهند. گاهی اوقات در برخی از موسسات خدمات مشاوره حقوقی تلفنی به صورت رایگان در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد. هزینه مشاوره حقوقی تلفنی در مقایسه با هزینه جلسات حضوری مشاوره کاملا به صرفه و به همان اندازه تاثیر گذار است.
https://qomnews.ir/vdcjiyevauqeyhz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما