کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کاشت ۴۵ هزار درخت مثمر در مجتمع‌های مسکونی قم

قم نیوز , 21 آبان 1400 ساعت 13:37

جوامدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز قمدیان گفت:در قالب طرح کاشانه ۴۵ هزار درخت مثمر در ۳۵۰ مجتمع مسکونی قم کاشته شد.


به گزارش قم نیوز پیام جوادیان، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز قم روز پنجشنبه در آیین اختتامیه پویش ملی «درخت دوستی بنشانیم» در سالن رضوان شهرداری قم گفت: سازمان پارک‌ها و فضای سبز برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی متعددی در طول سال برگزار می‌کند و ما معتقدیم مشارکت شهروندان در توسعه و نگهداری فضای سبز مؤثر است.

او افزود: پیش از شیوع کرونا برنامه‌های متنوع آموزش شهروندی، برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی و … با مشارکت گسترده شهروندان در مناطق هشت‌گانه قم برگزار می‌شد که با توجه به شیوع بیماری کرونا از برگزاری حضوری این کلاس‌ها جلوگیری شد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم ادامه داد: با شیوع کرونا و محدودیت‌های ایجاد شده، پویش ملی «درخت دوستی بنشانیم» که نوعی مشارکت شهروندی در طول سال است مورد تصویب شهرداری قم قرار گرفت و هم زمان به سایر شهر‌های کشور نیز ابلاغ شد.

جوادیان عنوان کرد: در برنامه‌های آموزشی «نارون» در بیش از ۳۰ برنامه نسبت به آموزش نگهداری فضای سبز اقداماتی صورت گرفت و همچنین در ویژه برنامه «کاشانه» نیز کاشت درخت و درختچه در مجتمع‌ها و خانه‌های مسکونی انجام گرفت و  در قالب این طرح در بیش از ۳۵۰ مجتمع مسکونی کاشت درخت مثمر انجام  و بیش از ۴۵ هزار درختچه در ۱۵ نوع در قالب طرح کاشانه تحویل شهروندان شد.

او افزود: در استان قم ۶ هزار و ۹۰ شهید مدفون است و این سازمان به یاد هر شهید در بوستان یادمان شهدا در عرصه‌ای به مساحت ۱۲۰ هزار متر مربع، یک درخت مثمر کاشته شده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: سرانه فضای سبز قم از ۱۴ متر مربع در سال ۹۴ به بیش از ۲۰ متر مربع تا پایان تابستان امسال  توسعه یافته است و با مصرف بهینه آب این سرانه‌ها همچنان روند افزایشی دارد.

انتهای پیام/ 106


کد مطلب: 100993

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/100993/کاشت-۴۵-هزار-درخت-مثمر-مجتمع-های-مسکونی-قم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir