جمعه ۲۱ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۳۷
کد مطلب : 100993
منبع : قم نیوز

کاشت ۴۵ هزار درخت مثمر در مجتمع‌های مسکونی قم

قم نيوز : جوامدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز قمدیان گفت:در قالب طرح کاشانه ۴۵ هزار درخت مثمر در ۳۵۰ مجتمع مسکونی قم کاشته شد.
کاشت ۴۵ هزار درخت مثمر در مجتمع‌های مسکونی قم
کاشت ۴۵ هزار درخت مثمر در مجتمع‌های مسکونی قم
به گزارش قم نیوز پیام جوادیان، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز قم روز پنجشنبه در آیین اختتامیه پویش ملی «درخت دوستی بنشانیم» در سالن رضوان شهرداری قم گفت: سازمان پارک‌ها و فضای سبز برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی متعددی در طول سال برگزار می‌کند و ما معتقدیم مشارکت شهروندان در توسعه و نگهداری فضای سبز مؤثر است.

او افزود: پیش از شیوع کرونا برنامه‌های متنوع آموزش شهروندی، برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی و … با مشارکت گسترده شهروندان در مناطق هشت‌گانه قم برگزار می‌شد که با توجه به شیوع بیماری کرونا از برگزاری حضوری این کلاس‌ها جلوگیری شد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم ادامه داد: با شیوع کرونا و محدودیت‌های ایجاد شده، پویش ملی «درخت دوستی بنشانیم» که نوعی مشارکت شهروندی در طول سال است مورد تصویب شهرداری قم قرار گرفت و هم زمان به سایر شهر‌های کشور نیز ابلاغ شد.

جوادیان عنوان کرد: در برنامه‌های آموزشی «نارون» در بیش از ۳۰ برنامه نسبت به آموزش نگهداری فضای سبز اقداماتی صورت گرفت و همچنین در ویژه برنامه «کاشانه» نیز کاشت درخت و درختچه در مجتمع‌ها و خانه‌های مسکونی انجام گرفت و  در قالب این طرح در بیش از ۳۵۰ مجتمع مسکونی کاشت درخت مثمر انجام  و بیش از ۴۵ هزار درختچه در ۱۵ نوع در قالب طرح کاشانه تحویل شهروندان شد.

او افزود: در استان قم ۶ هزار و ۹۰ شهید مدفون است و این سازمان به یاد هر شهید در بوستان یادمان شهدا در عرصه‌ای به مساحت ۱۲۰ هزار متر مربع، یک درخت مثمر کاشته شده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: سرانه فضای سبز قم از ۱۴ متر مربع در سال ۹۴ به بیش از ۲۰ متر مربع تا پایان تابستان امسال  توسعه یافته است و با مصرف بهینه آب این سرانه‌ها همچنان روند افزایشی دارد.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcjhyevtuqeyhz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما