شنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۱۳
کد مطلب : 101018

آغاز واکسیناسیون خانه به خانه در قم

قم نيوز : استاندار قم از آغاز مراجعه خانه به خانه در این استان برایی افزایش آمار واکسیناسیون خبر داد و گفت: بیشتر بستری‌های اخیر کرونایی از افرادی است که سهمیه واکسن خود را دریافت نکرده‌اند.
آغاز واکسیناسیون خانه به خانه در قم
آغاز واکسیناسیون خانه به خانه در قم
به گزارش قم نیوز سیدمحمدتقی شاهچراغی که امروز در حاشیه نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به تداوم سیر نزولی مبتلایان و بستری‌های کرونایی استان قم در هفته اخیر بیان کرد: هم اکنون حداکثر ۱۸۵ بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان بستری هستند.

وی به برخی نگرانی‌ها از موج ششم کرونا در اروپا و آمریکا و برخی کشورهای همسایه اشاره کرد و گفت: پیشگیری‌های لازم در این راستا در سطح ملی انجام شده، ضمن آنکه رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در استان‌ها به ویژه استفاده از ماسک، عدم حضور در تجمعات و همچنین استفاده از تهویه مناسب در مراکز و اماکن مختلف مورد توجه است.

استاندار قم به واکسینه شدن حدود ۶۶ درصد از افراد بیشتر از ۱۲ سال در استان اشاره و اظهار کرد: نقطه نظرات مختلفی درباره موضوع واکسیناسیون در بین صاحب‌نظران وجود دارد، اما پیشنهاد ما آن است که ضمن تداوم بحث‌ها و مباحثه‌های خود برای تبیین بهتر مسئله، این فضا را به بدنه جامعه نکشانند.

وی در این باره اضافه کرد: گسترش واکسیناسیون همچنان در دستور کار است، بویژه آن که بر اساس آمار، بیشتر بستری های اخیر کرونایی از افرادی است که سهمیه واکسن خود را دریافت نکرده اند.

شاهچراغی در ادامه از آغاز مراجعه خانه به خانه برای گسترش واکسیناسیون در استان سخن گفت و افزود: تلاش ما بر آن است که به حداقل ۸۰ درصد پوشش واکسیناسیون در استان برسیم.

استاندار قم همچنین اذعان کرد: افراد واکسینه شده باید همچنان به رعایت شیوه نامه های بهداشتی توجه لازم را داشته باشند.

وی درباره تدابیر لازم برای افزایش رعایت شیوه نامه های بهداشتی در استان گفت: قانون در موضوع ضرورت رعایت شیوه نامه ها برای کارمندان و کارکنان دولت و سازمان ها و همچنین کارگران و اصناف، پیش بینی های لازم را دارد، اما تلاش می کنیم تا با محوریت اقناع سازی مردمی، رعایت شیوه نامه های بهداشتی را به حداکثر ممکن برسانیم.

شاهچراغی اضافه کرد: باید توجه داشت که موضوع حفظ سلامت عمومی، مسئله ای بسیار مهم است که همگان باید برای تحقق آن ایفای نقش کنند.

وی در پایان سخنان خود امیدواریم افزود: وضعیت کرونایی قم در روزهای آینده و با همراهی بیشتر مردم استان، وضعیتی بهتر باشد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcizzazvt1auu2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما