يکشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۰۹
کد مطلب : 101038

فاصله زیادی تا افزایش ماندگاری مسافران در استان قم داریم

قم نيوز : مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر گفت: شهر قم جزء معدود شهرهایی است که احتیاج به جذب توریست ندارد و تنها با اتخاذ تصمیمات درست می‌توانیم به جایگاه موردنظر برسیم.
فاصله زیادی تا افزایش ماندگاری مسافران در استان قم داریم
فاصله زیادی تا افزایش ماندگاری مسافران در استان قم داریم
به گزارش قم نیوز علیرضا خاکی با بیان اینکه ظرفیت‌های شهر قم در حوزه گردشگری بسیار است و شهر قم جز معدود شهرهایی بوده که احتیاج به جذب توریست ندارد، گفت: قم باید با وجود اماکنی مانند بزرگ‌ترین سقف ضربی در تیمچه، سد کبار به‌عنوان نخستین سد قوسی جهان، نخستین منار آجری به نام پامنار و… باید سهم بیشتری در ماندگاری مسافر در شهر داشته باشد.

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر ناشناخته بودن قم را موردتوجه ویژه قرارداد و گفت: امروز ما نیاز به هزینه کردن در حوزه گردشگری نداشته و با تصمیمات درست می‌توانیم به جایگاهی که موردنظر ما در حوزه گردشگری بوده دست پیدا کنیم.

وی اجازه ورود گردشگران خارجی به حرم مطهر را یادآور شد و مطرح کرد: تنها با یک تصمیم درست حرم مطهر حضرت معصومه (س) به‌عنوان تنها بانویی که در جهان دارای چنین مقبره‌ای است را معرفی کرده و بدون هزینه یکی از مکان‌های معنوی شیعیان را معرفی کرده و امروز عکس‌های حرم در جهان‌دیده می‌شود.

خاکی گفت‌وگو و تبادل‌نظر و تجربه را عامل موفقیت در حوزه گردشگری دانست و ابراز کرد: یکی از تجربیات ما در بافت تاریخی و بافت فرسوده، بهسازی اطراف حرم بود، زیرا هزینه‌های سنگین بافت فرسوده از عهده دولت و شهرداری خارج بوده اما با بهسازی محورهای تاریخی و ورود توریست بافت فرسوده با کمک مردم و بخش خصوصی احیا خواهد شد.

وی تحقیقات و پژوهش را در توسعه گردشگری مهم و مؤثر دانست و گفت: ۵ سال پیش ما کار خود را از روی تحلیل نقشه آغاز کرده و هیچ سند علمی وجود نداشت، اما امروز با پشتوانه علمی و تجربه قوی می‌توانیم حرکت کرده و ما حاضر هستیم تجربیات خود را در اختیار سایر ارگان‌ها قرار دهیم.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcae6n6a49nww1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما