چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۵۵
کد مطلب : 101083
منبع : قم نیوز

۱۴ میلیارد ریال کمک هلال احمر قم به زلزله‌زدگان هرمزگان ارسال شد

قم نيوز : مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم گفت: اقلام امدادی، شامل ۳۴۰ دستگاه چادر امدادی تیپ ۲ به ارزش ۱۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال، پس از بارگیری به استان هرمزگان ارسال شد.
۱۴ میلیارد ریال کمک هلال احمر قم به زلزله‌زدگان هرمزگان ارسال شد
۱۴ میلیارد ریال کمک هلال احمر قم به زلزله‌زدگان هرمزگان ارسال شد
به گزارش قم نیوز محمدرضا بهرامی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم گفت: زمین لرزه‌ای به بزرگی ۶.۴ در مقیاس امواج درونی زمین در ساعت ۱۵ و ۳۷ دقیقه و ۴ ثانیه و در عمق ۱۵ کیلومتری از زمین و زلزله دیگری با بزرگای ۶.۳ در ساعت ۱۵ و ۳۸ دقیقه و ۳۸ ثانیه، به فاصله یک دقیقه در عمق ۱۵ کیلومتری زمین روز یکشنبه ۲۳ آبان‌ماه جاری، استان هرمزگان را لرزاند.

او ادامه داد: به همین منظور جمعیت هلال احمر استان قم، بر اساس اصول هفتگانه جمعیت به منظور کمک به زلزله زدگان کمک‌های بشردوستانه خود را به این استان ارسال کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم افزود: با توجه به وقوع این زلزله‌ها در استان هرمزگان و تخریب بخشی از ساختمان‌های مسکونی هموطنان، جمعیت هلال احمر استان قم اقدام به ارسال اقلام امدادی برای ایجاد اردوگاه‌های اسکان اضطراری به مناطق زلزله زده کرد.

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۶.۴ ریشتر ساعت ۱۵ و ۳۷ دقیقه و ۴ ثانیه روز یکشنبه ۲۳ آبان‌ماه جاری بخش‌های استان هرمزگان را به لرزه در آورد و تاکنون یک فوتی و ۹۹ مصدوم برجای گذاشته است.

در پی وقوع این زمین لرزه، رئیس جمهوری ضمن ابراز همدردی با آسیب دیدگان تاکید کرد که همه دستگاه‌های امدادی و وزارتخانه‌های مسئول در اسرع وقت به کمک مردم مناطق زلزله‌زده بشتابند.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی همچنین از همه دستگاه‌های مسئول استان هرمزگان و همچنین در صورت نیاز استان‌های همجوار و نیز وزارتخانه‌های مسئول خواست؛ در اسرع وقت و با اولویت امدادرسانی، رسیدگی به وضعیت منطقه را پیگیری کنند.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcaa6n6e49nww1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما