کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چهارمین جلسه نشست مهدوی «جان جهان» برگزار شد

قم نیوز , 29 آبان 1400 ساعت 14:11

«جان جهان» سلسله نشست‌هایی است با محوریت موضوعات و شبهات روز در زمینه مهدویت است که به همت اندیشکده مهدویت و انقلاب اسلامی مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود.


به گزارش قم نیوز چهارمین جلسه این سلسله نشست با موضوع نقد و بررسی ادعای فرزندی و همسری امام زمان  (عج) پنج‌شنبه 27 آبان در سالن شهید سلیمانی موسسه پژوهش و نشر مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

مهمان این برنامه حجت‌الاسلام محمد شهبازیان از اساتید و پژوهشگران به نام در عرصه مهدویت بودند.

ایشان در مقدمه بحث درباره اهمیت سؤال و شبهات در زمینه مهدویت صحبت کرده، سپس افزود: طرح و پاسخ‌گویی اینگونه سؤالات در وهله اول برای عموم مردم ضرورتی ندارد و تأثیری در مسئله ظهور و شناخت حضرت حجت نداشته و باید اذهان مخاطبان را به سمت سؤالات مهم، اصلی و ضروری در باب مهدویت هدایت کرد. ولی ازآنجاکه این ادعاها به مسائل ثانوی و انحرافی منجر می‌شود و مردم را گمراه می‌کند پاسخ به این مسائل اجتناب‌ناپذیر می‌شود.

حجت‌الاسلام شهبازیان در ادامه مدعیان مهدویت را در چهار گروه، دسته بندی کرده و درباره دسته آخر به عنوان مدعیان دروغین و افراد مدعی ارتباط با حضرت، توضیح داد.

وی در ادامه به بحث درباره موافقان و مخالفان ادعای فرزندی و همسری حضرت حجت پرداخته و ضمن بیان دلایل و اسناد هر گروه، منابعی برای مطالعه و آشنایی بیشتر در این زمینه معرفی کرد.

شهبازیان در پایان صحبت های خود تأکید کرد: با توجه به ادله موافقان و مخالفان و ضعف و قوت در هر دو دسته دلیل، بهترین موضع گیری سکوت درباره این موضوع مهدوی است. زیرا بر فرض پذیرش ادعای فرزندی یا همسری حضرت (عج)، مردم وظیفه‌ای در برابر همسر و فرزندان آن حضرت ندارند و آنچه اهمیت دارد سلوک فردی و اجتماعی افراد برای داشتن نقش و جایگاه در سپاه حضرت ولی عصر اروحنا فداه و تلاش در جهت زمینه‌سازی ظهور ایشان است.



انتهای پیام / 106
 


کد مطلب: 101128

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/101128/چهارمین-جلسه-نشست-مهدوی-جان-جهان-برگزار

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir