شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۱۱
کد مطلب : 101128
منبع : قم نیوز

چهارمین جلسه نشست مهدوی «جان جهان» برگزار شد

قم نيوز : «جان جهان» سلسله نشست‌هایی است با محوریت موضوعات و شبهات روز در زمینه مهدویت است که به همت اندیشکده مهدویت و انقلاب اسلامی مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود.
چهارمین جلسه نشست مهدوی «جان جهان» برگزار شد
چهارمین جلسه نشست مهدوی «جان جهان» برگزار شد
به گزارش قم نیوز چهارمین جلسه این سلسله نشست با موضوع نقد و بررسی ادعای فرزندی و همسری امام زمان  (عج) پنج‌شنبه 27 آبان در سالن شهید سلیمانی موسسه پژوهش و نشر مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

مهمان این برنامه حجت‌الاسلام محمد شهبازیان از اساتید و پژوهشگران به نام در عرصه مهدویت بودند.

ایشان در مقدمه بحث درباره اهمیت سؤال و شبهات در زمینه مهدویت صحبت کرده، سپس افزود: طرح و پاسخ‌گویی اینگونه سؤالات در وهله اول برای عموم مردم ضرورتی ندارد و تأثیری در مسئله ظهور و شناخت حضرت حجت نداشته و باید اذهان مخاطبان را به سمت سؤالات مهم، اصلی و ضروری در باب مهدویت هدایت کرد. ولی ازآنجاکه این ادعاها به مسائل ثانوی و انحرافی منجر می‌شود و مردم را گمراه می‌کند پاسخ به این مسائل اجتناب‌ناپذیر می‌شود.

حجت‌الاسلام شهبازیان در ادامه مدعیان مهدویت را در چهار گروه، دسته بندی کرده و درباره دسته آخر به عنوان مدعیان دروغین و افراد مدعی ارتباط با حضرت، توضیح داد.

وی در ادامه به بحث درباره موافقان و مخالفان ادعای فرزندی و همسری حضرت حجت پرداخته و ضمن بیان دلایل و اسناد هر گروه، منابعی برای مطالعه و آشنایی بیشتر در این زمینه معرفی کرد.

شهبازیان در پایان صحبت های خود تأکید کرد: با توجه به ادله موافقان و مخالفان و ضعف و قوت در هر دو دسته دلیل، بهترین موضع گیری سکوت درباره این موضوع مهدوی است. زیرا بر فرض پذیرش ادعای فرزندی یا همسری حضرت (عج)، مردم وظیفه‌ای در برابر همسر و فرزندان آن حضرت ندارند و آنچه اهمیت دارد سلوک فردی و اجتماعی افراد برای داشتن نقش و جایگاه در سپاه حضرت ولی عصر اروحنا فداه و تلاش در جهت زمینه‌سازی ظهور ایشان است.



انتهای پیام / 106
 
https://qomnews.ir/vdcau6n6a49nw61.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما