سه شنبه ۲ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۳۷
کد مطلب : 101200
عضو شورای اسلامی شهر قم:

دستگاه‌های زیادی برای ساماندهی متکدیان وظیفه دارند

قم نيوز : عضو شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه طبق قانون،جمع‌آوری متکدیان به عهده شهرداری است گفت: دستگاه های زیادی هم برای ساماندهی افرادی متکدی وظیفه دارند.
دستگاه‌های زیادی برای ساماندهی متکدیان وظیفه دارند
دستگاه‌های زیادی برای ساماندهی متکدیان وظیفه دارند
‌به گزارش قم نیوز معصومه آمره در حاشیه بازدید از مرکز غربالگری شهر قم اظهار داشت: طبق آخرین مصوبه شورای عالی اداری کشور که در خصوص ساماندهی متکدیان ابلاغ‌شده است، دو وظیفه بر عهده شهرداری بوده که شامل جمع‌آوری کارتن‌خواب‌ها و متکدیان از سطح شهر و آماده کردن مکانی مناسب در اختیار دیگر ارگان‌ها است.

وی با بیان اینکه طبق مصوبه شورای عالی اداری در سال ۱۳۷۸ حدود ۱۱ دستگاه مختلف در حوزه ساماندهی متکدیان به‌عنوان مسئول معرفی‌شده است افزود: ازجمله این دستگاه‌ها می‌توان به کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی، نیروی انتظامی، دادگستری استان‌ها، اداره کار و امور اجتماعی، شهرداری، استانداری، فرمانداری، وزارت کشور و صداوسیما اشاره کرد؛ هریک از این دستگاه‌ها وظایفی در خصوص ساماندهی متکدیان دارند که به نظر می‌رسد این وظایف بنا به دلایلی روی زمین‌مانده است.

عضو شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: طبق قانون جمع‌آوری افراد به عهده شهرداری است، اما درمان آن‌ها با دانشکده علوم پزشکی، اشتغال با اداره کار، ارائه مشاوره بر عهده بهزیستی و ارائه آموزش و مدرک بر عهده اداره کل فنی و حرفه‌ای و دیگر اقدامات بر عهده دیگر دستگاه‌هاست.

وی با ابراز نگرانی از عدم توجه مطلوب به ساماندهی مناسب در این زمینه و شرایط خاص شهر مقدس قم، ابراز کرد: این تقسیم وظایف به‌درستی صورت گرفته، اما در مقام اجرا نیاز به تلاش و همکاری بیشتر دستگاه‌های مربوطه با شهرداری دارد تا وضعیت کارتن‌خواب‌ها و متکدیان شهر ساماندهی گردد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcbg8b8grhbg5p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما