چهارشنبه ۳ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۳۵
کد مطلب : 101215
منبع : قم نیوز

رسالت اساتید بسیجی نظریه‌پردازی برای اداره جهان معاصر است

قم نيوز : مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: تولید فکر و ارائه اندیشه و نظریه اسلام برای اداره جهان معاصر امروز و پایه‌ریزی تمدن نوین اسلامی مهمترین وظیفه امروز اساتید و پژوهشگران بسیجی حوزوی است.
رسالت اساتید بسیجی نظریه‌پردازی برای اداره جهان معاصر است
رسالت اساتید بسیجی نظریه‌پردازی برای اداره جهان معاصر است
به گزارش قم نیوز آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور در همایش روحانیت بسیجی، علمداران بصیرت و مقاومت در مدرسه فیضیه قم، افزود: انقلاب اسلامی در ذات خود ندای تغییر مبادلات تمدنی را دارد و در پی این است تا نرم افزار‌های فکر و معرفت عالم را تبدیل کند و از دستاورد‌های علوم جدید بهره ببرد، اما از تمدنی که در ذات آن دوری از خدا و معنویت وجود دارد را به سمت اسلامی سازی هدایت نماید.

وی ادامه داد: اساتید بسیجی باید به نیاز‌های نظام سازی پاسخ دهند و در مسیر کادرسازی کشور و ترویج گفتمان انقلاب در میان توده‌های مردم اقدام کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: ایجاد نظام رشته‌ای و تخصص‌های مورد نیاز حوزه در قالب یک درختواره با بیش از ۳۰۰ رشته برای تحقق حوزه انقلابی و بسیجی برای اجرا در حال نهایی شدن است که هم اکنون افزون بر ۸۰ رشته و گرایش به مرحله اجرا رسیده‌است.

اعرافی تصریح کرد: از سال ۱۴۰۱ خروجی‌های تحقیقات و پژوهش‌های حوزوی مرتبط با نیاز‌های نظام اسلامی با اجرای برخی اقدامات علمی، عملیاتی خواهد شد؛ همچنین حوزه علمیه ورود جدی نسبت به نقد اسناد بین المللی مانند سند ۲۰۳۰، اسناد فرهنگی یونسکو و ... جهت ابلاغ به سران قوا آغاز کرده‌است.

وی اظهار داشت: هسته‌های بسیج در مدارس حوزوی برای این نهاد علمی چراغ فروزانی در مسیر اهداف عالی انقلاب اسلامی می‌باشند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور برخی از مهمترین ویژگی‌های بسیج را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: شور و شوق فراتر از شرایط متعارف، تعهد تمام و توقع اندک، همبستگی و حرکت جمعی، خط شکنی، ایجاد شبکه‌ای از مومنان خدا برای تحقق آرمان‌های اسلامی از ویژگی‌های مهم بسیج است.

عضو فق‌های شورای نگهبان رهبری ابراز کرد: بسیجی کسی است که فضلیت‌های جهادی و ایمانی در او موج می‌زند و عشق حضور در صحنه با وظیفه شناسی در او به اوج رسیده‌است.

وی تصریح کرد: در دوران انقلاب اسلامی و جنگ هشت ساله دولت‌های بسیاری برای زمین گیر کردن انقلاب به میدان آمدند، اما فرهنگ بسیجی تمام آن خواب‌های پریشان را ابتر گذاشت؛ فرهنگ بسیجی بعد از موفقیت در ایران در شکل گروه‌های مقاومت در دل منطقه خاورمیانه توسعه یافته‌است.

اعرافی با بیان اینکه بسیجیان در دانشگاه‌ها، ادارات، نهاد‌های اقتصادی وغیره یک زنجیره الهی است، یادآور شد: با وجود فراز و فرود‌ها و سختی ها، اما فرهنگ بسیج و راه انقلاب ادامه خواهد داشت.

وی ابراز داشت: در کنار تحریم‌های خارجی همیشه دست خیانتکاری نیز در داخل سبب افزایش مشکلات شده و این مشکلات ادامه خواهد داشت، اما بدنه بسیجی در کشور می‌تواند این چالش‌ها را از بین ببرد.

اعرافی با اشاره به اینکه روح بیانیه گام دوم انقلاب امید به آینده است، گفت: ما امروز به این نیاز داریم تا طلاب و اساتید بسیجی چراغ شور و شعار و افتخار به ارزش‌های دفاع مقدس را در این نهاد علمی روشن نگه دارند؛ یکی از رسالت‌های پژوهشگران و اساتید بسیجی تبیین شعار‌ها و آرمان‌های انقلاب است تا این ارزش‌ها به حاشیه نرود.

پنجم آذر، سالروز تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۸ است؛ بیست و نهم آبان تا پنجم آذرماه به نام هفته بسیج نامگذاری شده‌است.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdchzznzm23nvid.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما