قم نيوز : خطیب جمعه قم گفت: از مجلس شورای اسلامی انتظار می‌رود با بهره‌گیری از نخبگان حوزه دانشگاه و همه افکار پاک و نورانی در حوزه قانون و قانون‌گذاری تلاشی مضاعف کند، زیرا برخی از مشکلات با قانون حل می‌شود.
آیت الله اعرافی: شهید مدرس زمان‌شناس، غیور و شجاع بود/ مجلس رهرو راه مدرس باشد
آیت الله اعرافی: شهید مدرس زمان‌شناس، غیور و شجاع بود/ مجلس رهرو راه مدرس باشد
به گزارش قم نیوز آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌ های نماز جمعه امروز قم  که در مصلی قدس برگزار شد، تصریح کرد: اسلام به زمینه ‌سازی برای تربیت فرزندان از دوران قبل از تولد فرزند توجه کرده است و این توجه به زمینه‌ سازی تربیت نسل آینده، از نقاط درخشان مکتب تربیتی اسلام است.

خطیب نماز جمعه قم با اشاره به حفظ کرامت و حرمت افراد به عنوان یکی از اصول اساسی اسلام، بیان کرد: در روایات بیان شده است، حفظ حرمت مؤمن از کعبه بالاتر است و در جایی دیگر نیز بیان شده است کسی که مؤمنی را گرامی بدارد گویا خدا را گرامی داشته است و اگر لازم است که در جایی حرمت دیگران زیر پا گذاشته شود شرایط و قانونی خاص دارد.

وی با بیان اینکه عالمان به ویژه عالمان دینی، بزرگ‌ترها و کهنسالان، حاکم عاقل و فقرا از مواردی هستند که نسبت به اکرام آن‌ها تأکید بیشتری شده است، اظهار کرد: در جامعه اسلامی همه در برابر رفع فقر مسئول هستند و اگر شبی در شهری گرسنه‌ای باشد، همه آنان که می‌توانستند اقدامی کنند و انجام ندادند در پیشگاه خدا مسئول هستند.

مدیر حوزه‌های علمیه تاکید کرد: از مجلس شورای اسلامی انتظار می‌رود با بهره‌گیری از نخبگان حوزه دانشگاه و همه افکار پاک و نورانی در حوزه قانون و قانون‌گذاری تلاشی مضاعف کند، زیرا برخی از مشکلات با قانون حل می‌شود.

آیت‌الله اعرافی در خطبه دوم با اشاره به سالروز شهادت آیت‌الله مدرس (ره)، عنوان کرد: شهید آیت‌الله مدرس زمان‌شناس، غیور و شجاع بود به همین خاطر امام خمینی (ره) برای ایشان احترام خاصی قائل بودند.

وی ادامه داد: آیت‌الله مدرس بی‌باکانه در مقابل نقشه‌های شومی که انگلیسی آورد، ایستاد و با وجود اینکه در مواقعی در برابر تمام توطئه‌های کفر یک‌تنه بود اما نترسید و اشتباه نکرد و بصیرت و شجاعتش بسیاری از نقشه‌ها را نقش بر آب کرد و تسلیم زورگویان نشد.

مدیر حوزه های علمیه، با اشاره به اینکه سالروز شهادت ایشان به عنوان روز مجلس نام‌گذاری شده است، ادامه داد: مجلس شورای اسلامی زمانی عصاره فضائل ملت خواهد بود که رهرو راه شهید مدرس باشد و با پاکی، علم، دانش و تقوا به دو وظیفه مهم خود، یعنی قانون‌گذاری بر اساس اسلام و برای حل مشکلات مردم و دیگری نظارت بر اجرا آن عمل کند.

وی گفت: از مجلس شورای اسلامی انتظار می‌رود با بهره‌گیری از نخبگان حوزه دانشگاه و همه افکار پاک و نورانی در حوزه قانون و قانون‌گذاری تلاشی مضاعف کند، زیرا برخی از مشکلات با قانون حل می‌شود.

امام جمعه قم، افزود: مجلس انقلاب، باید مردم‌گرا، مشکل شناس، مشورت گیر و عالم باشد تا قوانین را بر پایه‌های اسلام و برای گره‌گشایی مردم استوار کند و از سوی دیگر نظارت مجلس نیز مهم است؛ امروزه مردم مشکلات فراوانی دارند و انتظار می‌رود مجلس در کنار دولت انقلاب تلاش کند که به‌خوبی قانون‌گذاری و نظارت کند.

وی همچنین با اشاره به فرارسیدن هفته بسیج، بیان کرد: بسیج مانند گذشته باید بماند، زیرا بسیج مظهر اقتدار ایران بود و جوانان بسیجی بودند که کشور را از دستبرد اجانب نجات دادند و روح و فرهنگ بسیجی بود که در هر مشکلی که وارد شد گره‌ها را باز کرد.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcenz8zvjh87wi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما