قم نيوز : آیت الله نوری همدانی بر لزوم تبیین و تحلیل دقیق و عمیق مسائل مختلف کشور در نماز جمعه برای مردم تاکید کرد و گفت: تریبون نماز جمعه واسطه بین مردم و نظام است.
لزوم تبیین و تحلیل دقیق مسائل مختلف کشور در نماز جمعه برای مردم
لزوم تبیین و تحلیل دقیق مسائل مختلف کشور در نماز جمعه برای مردم
به گزارش قم نیوز آیت الله نوری همدانی در دیدار رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با بیان اینکه امروز در دنیایی واقع شده‌ایم که باید ائمه جمعه زمان شناس باشند و تقویت نماز جمعه ضروری است، گفت: نماز جمعه واسطه بین مردم و نظام است و باید حقایق طبق موازین شرعی در آن تبیین شود و تضعیف و تخریب این جایگاه به بهانه‌های مختلف مصلحت نیست.

مرجع تقلید شیعیان ضمن تجلیل از خدمات صورت گرفته در دوران مسئولیت حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری افزود: الحمدلله جنابعالی فردی موفق و دارای شایستگی‌های زیادی می‌باشید و ما از برنامه‌های که گزارش داده‌اید و از نهاد نماز جمعه حمایت می‌کنیم.

وی تریبون نماز جمعه را واسطه بین مردم و نظام بیان نمودند و ادامه داد: باید در نماز جمعه مسائل برای مردم تبیین و تحلیل شود، از این رو باید مطالبی دقیق و همراه با مطالعه عمیق و جامعیت فراوان و در نظر گرفتن همه ابعاد، مطالب دارای محتویات به روز و کامل و جامع در اختیار ائمه جمعه قرار بگیرد.

آیت الله نوری همدانی تفسیر قرآن و نهج البلاغه و صحیفه سجادیه را از منابع عالی برای بهره مندی در خطبه‌های نماز جمعه نام برد و گفت: امروز در دنیایی واقع شده‌ایم که باید ائمه جمعه زمان شناس باشند و مسائل و حقایق عصر ما یعنی مسائل آخر الزمان را خوب تحلیل کنند و به گوش مردم برسانند.

همچنین رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه نیز ضمن گزارش جامعی از نهاد ائمه جمعه با بیان اهمیت نماز جمعه در اسلام گفت: تقویت جایگاه نماز جمعه امروز بسیار ضروری است و از آنجا که این جایگاه واسطه بین مردم و نظام است باید حقایق طبق موازین شرعی در آن تبیین شود و تخریب و یا تضعیف آن مصلحت نیست.
https://qomnews.ir/vdcg3q9qyak9zx4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما