قم نيوز : مدیر شعبه قم مؤسسه خیریه دارالإکرام حضرت ابوالفضل(ع) گفت: مؤدیان مالیاتی می توانند تا ۲۰ درصد درآمد مشمول مالیات خود را به حساب مخصوص این موضوع واریز کنند و آن را به اطلاع سازمان امور مالیاتی برسانند، ضمن آنکه کمک های غیرنقدی هم قابل قبول است و البته قانون ۲۰ درصد درباره آن إعمال نمی شود.
امکان کمک مؤدیان مالیاتی به مؤسسه خیریه حضرت ابوالفضل(ع) فراهم شد
امکان کمک مؤدیان مالیاتی به مؤسسه خیریه حضرت ابوالفضل(ع) فراهم شد
به گزارش قم نیوز منوچهر دهشیری مدیر شعبه قم مؤسسه خیریه دارالإکرام حضرت ابوالفضل(ع) با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۶ هزار دانش آموز نیازمند تحت پوشش شعبه های مختلف مؤسسه خیریه و عام المنفعه دارالاکرام حضرت ابوالفضل العباس (ع) در سراسر کشور هستند بیان کرد: این مؤسسه با شعار «تحصیل حق همه کودکان است» تلاش دارد تا به دانش آموزان بی بضاعت واجد شرایط و با عنوان حمایت تحصیلی، بورسیه اعطا کند.

وی با تأکید بر کوشش این مؤسسه برای تبدیل شدن به یک نهاد فراگیر ملی و بین المللی ادامه داد: در منشور فعالیت های این مؤسسه بر رعایت ۱۲ اصل تأکید شده که باور داشتن و ارج نهادن به اصل کرامت ذاتی انسان در تمامی فعالیت ها، پایبندی به غیردولتی بودن مؤسسه، عدم ورود به فعالیت های مستقیم و غیرمستقیم اقتصادی، وابسته بودن به یاری های داوطلبانه مردمی، شناسایی استعدادها و توانمندی های ویژه و بالقوه دانش آموزان و دانشجویان بورسیه و همچنین تعامل و همکاری مؤثر با نهادهای ملی و بین المللی به منظور ایجاد زیرساخت های حمایتی فرهنگی، اجتماعی و حقوقی از کودکان و نوجوانان مستعد تحصیل از آن جمله است.

مدیر شعبه قم مؤسسه خیریه و عام المنفعه دارالإکرام حضرت ابوالفضل العباس (ع) همچنین ارتقای شرایط فرهنگی و اجتماعی خانواده های دانش آموزان نیازمند را از دیگر برنامه های این مؤسسه خواند و افزود: بررسی و رفع نیازهای درمانی این خانواده ها به صورت رایگان و همچنین شناسایی مادران بیسواد و معرفی آنان به نهضت سوادآموزی در کنار تدارک برنامه هایی برای توانمندسازی خانواده ها در دستور کار مؤسسه قرار داشته و دارد.

وی سپس به برنامه های مؤسسه در راستای ایجاد ارتباط با نهادهای همسان و تعامل برای پوشش فعالیت های همسو و همچنین تأکید بر شفافیت مالی در فعالیت ها و حسابرسی سالانه توسط حسابرسان رسمی پرداخت و گفت: خوشبختانه مراجع معظم تقلید از ابتدای فعالیت این مؤسسه یار و همراه ما بوده و اجازه نامه ای برای استفاده از سهم امام (ع) در راستای تحقق اهداف مؤسسه صادر فرموده اند.

دهشیری سپس به راه اندازی سامانه آنلاین «به مهربانی» برای تسهیل در انجام فعالیت خیریه افراد نیکوکار به نشانی Bemehrbani.com توجه داد و اضافه کرد: خیرین توجه داشته باشند که تعداد کمی از مؤسسات خیریه در میان هزاران مؤسسه و مرکز موفق به دریافت مجوّز استفاده از کمک های نقدی و غیرنقدی مؤدیان مالیاتی شده اند که مؤسسه خیریه و عام المنفعه دارالإکرام حضرت ابوالفضل العباس (ع) نیز جزو همین مؤسسات است.

وی ادامه داد: بر این اساس، مؤدیان مالیاتی می توانند تا ۲۰ درصد درآمد مشمول مالیات خود را به حساب مخصوص این موضوع واریز کنند و آن را به اطلاع سازمان امور مالیاتی کشور برسانند، ضمن آن که کمک های غیرنقدی مؤدیان مالیاتی هم قابل قبول است و البته قانون ۲۰ درصد درباره آن إعمال نمی شود.

مدیر شعبه قم مؤسسه خیریه و عام المنفعه دارالإکرام حضرت ابوالفضل العباس (ع) در ادامه به برخی فعالیت های این شعبه در سال های اخیر اشاره کرد و یادآور شد: شعبه قم این مؤسسه در ابتدای سال قبل، حدود ۳۰۰ دانش آموز بی بضاعت را تحت پوشش داشت که این تعداد در پایان سال به ۴۵۰ مورد رسید و اکنون به بیش از ۵۴۰ مورد رسیده است.

دهشیری همچنین افزود: در حال حاضر بیش از ۲۰۰ نفر به عنوان مددکار، همیار فرهنگی آموزشی و همچنین همیار بهداشتی درمانی به صورت کاملا رایگان با شعبه قم مؤسسه همکاری می کنند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: حمایت های این مؤسسه از دانش آموزان بی بضاعت صرفا نقدی و بر اساس اعطای بورسیه تحصیلی نیست و به صورت ارائه خدمات فرهنگی، آموزشی، بهداشتی و اشتغال زایی هم بوده است.

دهشیری در پایان تصریح کرد: خیرین می توانند به صورت ایده پردازی و ارائه راهکارها و پیشنهادهای جدید در راستای اهداف مؤسسه نیز به مؤسسه خیریه و عام المنفعه دارالإکرام حضرت ابوالفضل العباس (ع) کمک و یاری رسانند.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcbw8b85rhbg5p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما