يکشنبه ۷ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۲۱
کد مطلب : 101295

حرم امامزادگان محل رفت و آمد ملائک و منشا خیر و برکت است

قم نيوز : استاد حوزه با بیان اینکه حرم امامزادگان محل رفت وآمد ملائک و منشا خیرو برکت است، گفت: به جای اینکه به مردم پناه ببرید به حرم امامزادگان پناه ببرید.
حرم امامزادگان محل رفت و آمد ملائک و منشا خیر و برکت است
حرم امامزادگان محل رفت و آمد ملائک و منشا خیر و برکت است
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام سیدحسین مؤمنی پیش از ظهر یکشنبه به مناسبت رحلت امامزاده موسی مبرقع (ع) در چهل اختران قم گفت: قرآن پیشگویی کرده کسانی که از جبهه حق و ولایت فاصله می‌گیرند خداوند مجاهدانی خستگی ناپذیر را جایگزین آنها می‌کند.

وی افزود: این مجاهدان کسانی هستند که خدا را دوست دارند و خدا هم آنها را دوست دارد. در مقابل کفار متکبر اما در مقابل مؤمنین متواضع هستند. در راه خدا از بذل جان، مال و آبرو هیچ ترس و خوفی ندارند.

حجت الاسلام و المسلمین مؤمنی با توجه به فرمایش پیامبر این مجاهدان را اهل ایران دانست و تصریح کرد: زمانیکه از پیامبر (ص) در مورد مجاهدان در راه خدا سوال شد، پیامبر اکرم (ص) دست بر شانه سلمان گذاشتند و فرمودند اینان و هموطنان سلمان هستند.

وی به گسترش ظلم و ستمی که بعد از رحلت پیامبر (ص) در امت به وجود آمد گفت: بعد از پیامبر خفقان آنقدر در جامعه حاکم شد که سادات و علویان امنیت جانی نداشتند لذا آنها به مناطق مختلف هجرت کردند عراق و شامات نا امن بود جای امن فقط ایران بود بنابراین به ایران مهاجرت کردند.

وی ادامه داد: با هجرت امام رضا علیه السلام ایران امن تر شد لذا سادات و علویان به این دیار پناه آوردند. هجرت حضرت معصومه (س) و امامزاده موسی مبرقع (ع) از جمله این هجرت‌ها بود.

مدرس حوزه علمیه با اشاره به جایگاه والای امامزاده موسی مبرقع (ع) در قم گفت: امامزاده موسی (ع) فرزند مستقیم امام جواد علیه السلام هستند. زمانیکه به قم مهاجرت کردند اهل قم ایشان را نشناختند لذا مجبور شدند به کاشان مهاجرت کنند. مردم قم زمانیکه نسبت به ایشان شناخت پیدا کردند بزرگان قم به سراغ ایشان رفتند و با اصرار خواستند به قم برگردند. قریب به ۴۰ سال در قم زندگی کردند. و منشأ برکات فراوانی شدند.

وی مهاجرت امامزادگان را منشأ خیرات و برکات فراوانی برای کشور ایران ذکر کرد و تاکید کرد: امامزادگان پس از مهاجرت به کشور ما و پراکنده شدن در نقاط مختلف باعث شدند تشیع گسترش یابد، معارف برای مردم بیان گردد و مظلومیت تشیع آشکار و گرایش به تشیع فراهم گردید.

وی با اشاره به توصیه بزرگان دین به زیارت امامزادگان افزود: به جای اینکه به مردم پناه ببرید به امامزادگان پناه ببرید که حرم امامزادگان محل آمد و رفت ملائک است و امام خمینی (ره) می‌فرمودند «در پناه امامزادگان آرامش وجود دارد»؛ به طوری که رهبر انقلاب فرمودند: «این بقا متبرکه باید تبدیل به قطب فرهنگی شود».
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcf1ydytw6dx0a.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما