قم نيوز : هفدهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم برگزار و لوایح مختلف مانند تملکات، جذب نیرو در سازمان قطار شهری، نامگذاری معابر به نام شهدا و معرفی نمایندگان جدید شورا در مراکز مختلف در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.
آنچه در جلسه شورای شهر قم گذشت/ از جذب نیرو در سازمان قطار شهری تا نامگذاری معابر جدید به نام شهدا
آنچه در جلسه شورای شهر قم گذشت/ از جذب نیرو در سازمان قطار شهری تا نامگذاری معابر جدید به نام شهدا
به گزارش قم نیوز هفدهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم صبح امروز با حضور اعضای شورای شهر و مدیران شهرداری در سالن جلسات شهید باکری این شورا برگزار و ۱۱ لایحه و موضوع مورد ارزیابی قرار گرفت.

در ابتدای جلسه رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم اخذ مجوز انتقال عرصه در مسیر قطعه از پلاک ثبتی ۲۸۰/۱ اصلی را مطرح کرد و اظهار داشت: این زمین در محور آیت‌الله بروجردی در انتقال به بلوار حضرت خدیجه(س) و بلوار شهید کریمی واقع‌شده است.

روح‌الله امراللهی ادامه داد: در محور آیت‌الله بروجردی در انتقال به بلوار حضرت خدیجه(س) و بلوار شهید کریمی زمین‌هایی را شهرداری تملک کرده که بعضی از این زمین‌ها، سند 6 دانگ نداشته و تقسیم‌نامه و بیع نامه داشته که در مقاطع مختلف کد نوسازی گرفته و حدودش مشخص است.

وی با بیان اینکه شهرداری در تملک این زمین‌ها محدودیت قانونی داشته و باید با مجوز شورا تملک انجام شود، ابراز کرد: مراحل قانونی این ملک طی شده و قیمت زمین نیز تأییدشده است. در نهایت این لایحه با اعلام موافقت کمیسیون معماری و شهرسازی شورا مورد تصویب واقع شد.

سپس محسن محرری رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورا لایحه اخذ مجوز انتقال عرصه در مسیر یک پلاک ثبتی مشاعی از طریق انعقاد بیع نامه و وکالت‌نامه  محضری را مطرح کرد و گفت: این قطعه زمین در منطقه دو برای پارکینگ تملک شده و به علت نداشتن سند ۶ دانگ پرداخت قسط سوم آن نیازمند به مجوز شورا برای تملک کامل زمین توسط شهرداری است. این لایحه نیز بعد از تأیید کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر تصویب شد.

سپس موضوع پرداخت دیه بر اساس دادنامه شعبه هشتم دادگاه تجدیدنظر دادگستری استان قم نیز موردبررسی قرار گرفت.

لزوم تدوین ضوابط احداث بالکن ساختمان‌ها در جوار برق‌های فشارقوی

هنگام بررسی این موضوع روح‌الله امراللهی درخواست تدوین ضوابط لازم برای اخذ مجوز بالکن در مسیر فشارقوی برق داشت تا شهرداری در صورت بروز مشکل مقصر نباشد. وی سپس با توجه به تأخیر شهرداری در پرداخت دیه و بروز مشکلات مالی، معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم توضیحاتی ارائه داد.

سید مرتضی حسام‌نژاد، مشکلات ایجادشده در این مورد را مربوط به سال ۹۵ دانست و تصریح کرد: بیمه تعهدات خود را پرداخت کرده و این ۱۰۰ میلیون تومان تفاوت دیه سال است و این مورد استثنایی است. این لایحه نیز بعد از توضیحات معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم تصویب شد.

در ادامه جلسه رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم لایحه  اخذ مجوز بکارگیری نیروی انسانی برای سازمان قطار شهری با برگزاری مناقصه جهت انعقاد قرارداد با شرکت تأمین نیروی ذیصلاح را ارائه کرد.

در زمان بررسی لایحه مصطفی ملایی عضو شورا به جذب نیرو از کارکنان شهرداری تأکید کرده و اضافه کرد: جذب نیرو از طریق شرکت یعنی تأمین نیروی موقت و باید افراد موردنیاز از بدنه شهرداری  انتخاب شوند.

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم در پاسخ به شورا گفت: ۹ نفر از افراد جذب‌شده دارای مجوز بوده و پارسال این افراد جذب شرکت توسعه عمران شهرداری شده بودند، اما به علت اشکال سازمان بازرسی در قید نشدن جذب این افراد در اساس‌نامه شرکت مجبور به عقد قرارداد کارگری با این افراد شده‌ایم.

منصور درویشی ادامه داد: جذب این افراد با هماهنگی هیئت‌مدیره بوده و مشکل بودجه نداریم و برای تأمین بخشی از نیروها افراد سازمان دارای چند سمت هستند.

همچنین ماشاءالله سعادتمند جذب نیرو را منوط به برگزاری آزمون استخدامی دانست و ابراز کرد: شهرداری‌ها نیز مانند سایر ارگان‌ها موظف هستند نیروهای خود را از طریق آزمون استخدامی جذب کنند و هیچ سازمانی نمی‌تواند بدون مجوز نیرو جذب کنند.

سپس دهناد بر محدودیت‌های استخدامی تأکید کرد و گفت: با توجه محدودیت‌ها و افتتاح قطار شهری نمی‌توانیم مستقیم نیرو جذب کنیم و عملاً شرکت تخصصی نیز برای تأمین نیرو وجود ندارد و این افراد بدنه سازمان قطار شهری را تشکیل خواهند داد.

وی پیشنهاد مشاور سازمان قطار شهری را برای ایجاد معاونت بهره‌برداری موردبررسی قرارداد و گفت: بر اساس پیشنهاد مشاور، سه اداره ایستگاه و نت، اداره عملیات و تجهیزات متحرک و اداره مهندسی و کیفیت راه‌اندازی خواهد شد.

در ادامه جلسه، مجید محمدرضاخانی سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم خاطرنشان کرد:  این ۹ نفر قبلاً در سازمان قطار شهری مشغول به کار بوده‌ا‌ند و برای تبدیل وضعیت آن‌ها به‌صورت کارگر موقت قرارداد داشته ولی ازنظر قانونی جایگاهی ندارند. درنهایت این لایحه تصویب نشده و برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع داده شد. در ادامه جلسه سید مجتبی سبحانی ثابت رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر سه لایحه را قرائت کرد.

افزایش تعرفه کود کمپوست

در لایحه نخست  اخذ مجوز افزایش تعرفه کود کمپوست بررسی و تصویب‌شده، سپس لایحه مجوز نام‌گذاری ۱۴ مورد اسامی پیشنهادی جهت نام‌گذاری شوارع و معابر به نام شهدا نیز بر اساس درخواست خانواده درجه‌یک شهدا، اهالی محل و هم‌رزمان شهید و با تأیید بنیاد شهید تصویب شد.
سپس نام‌گذاری ۲۲ مورد اسامی پیشنهادی جهت نام‌گذاری شوارع و معابر به نام شهدای ارتش نیز بررسی‌شده و تصویب شد. در زمان تصویب این دو لایحه ملایی تشکر ویژه‌ای از شهرداری بابت توجه به سیما و منظر شهری با ایده‌های جدید و در قالب فرهنگ ایثار و شهادت ابراز کرد.

در پایان جلسه نیز دو لایحه معرفی نماینده شورای شهر برای شرکت در جلسات کمیته راهبردی شهرک خودرویی و مدیریت بحران بررسی شد و برای کمیته راهبردی شهرک خودرویی آقای مسگری و برای مدیریت بحران خانم آمره معرفی و حضور آن‌ها در این کمیته‌ها تصویب شد.

همچنین اخذ مجوز اعمال مساعدت به مستمری‌بگیران کارکنان فوت‌شده از کار افتاده و بازنشسته شهرداری نیز تصویب شد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgxq9qxak9zw4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما