قم نيوز : جمعی از مدیران رسانه‌ای و خبرنگاران قم صبح امروز با حضور در منزل پدری دانشمند شهید محسن فخری زاده با خانواده این شهید دیدار کردند.
دیدار مدیران رسانه‌ای و خبرنگاران قم با خانواده شهید فخری زاده
دیدار مدیران رسانه‌ای و خبرنگاران قم با خانواده شهید فخری زاده
به گزارش قم نیوز جمعی از مدیران رسانه‌ای و خبرنگاران قم صبح امروز با حضور در منزل پدری دانشمند شهید محسن فخری زاده با خانواده این شهید دیدار کردند. در این دیدار که به مناسبت سالگرد شهادت این شهید برگزار شد، مجید فخری زاده گفت: شهید فخری زاده از زمان تولد تا ورود به دانشگاه را در همین منزل زندگی می کرد. ویژگی ایشان این بود که از دوران نوجوانی هدف زندگی خود را مشخص کرده بود و رشته فیزیک هسته‌ای که نوپا بود را انتخاب کرده و می‌خواست در این رشته برای کشور افتخارآفرینی کند.

برادر شهید فخری‌زاده ادامه داد: وی هر چه بار علمی بیشتری کسب می‌کرد تواضع بیشتری هم پیدا می‌کرد و همان زمان رفتارش طوری بود که کسی متوجه جایگاه والای علمی ایشان نمی‌شد.

مجید فخری‌زاده افزود: اگر چه ایشان بیشتر در بحث هسته‌ای شناخته می‌شود ولی در بسیاری علوم دیگر هم فعال بود که رسانه‌ای نشده است و به همین دلیل مردم هنوز هم نمی دانند چه شخصیتی را از دست داده اند.

وی ضمن تقدیر از مدیران شهرداری برای ایجاد خانه موزه شهید، گفت: بحمدالله در این یک سال مردم مراسم زیادی برای این شهید برگزار کردند و برای شناساندن ایشان هر جا کاری مردمی انجام شد، نتیجه بهتری داشت.

در ادامه این دیدار دکتر سعید فخری‌زاده برادر دیگر شهید محسن فخری زاده با اشاره به سبک زندگی دینی و روحیات مذهبی والدین شهید فخری‌زاده گفت: مادر من به اینکه منزل ما نزدیک مسجد باشد و بتوانیم به مردم خدمت کنیم تاکید داشت. پدرم هم علاوه بر اینکه مداح اهل بیت (ع) و آشنا به ادبیات بود بسیار اهل مطالعه بود و ما را به این کار توصیه می‌کرد.

وی با اشاره به حضور مستمر شهید فخری زاده در صحنه های مختلف انقلاب و دفاع مقدس، این دوره را زمان اصلی پرورش شخصیت انقلابی وی دانست و افزود: در این دوره رشد فکری و غنای شخصیت این شهید شکل گرفت و در خدمت کشور و جامعه افتخارآفرینی کرد.

سعید فخری زاده گفت: بعد از پایان دفاع مقدس این شهید وارد عرصه جهاد علمی شد و حتی یک روز او بدون مطالعه علمی نبود. ورود او هم اغلب به رشته هایی بود که ما در آنها ضعف و وابستگی داشتیم و ثمره آنها قطع وابستگی به بیگانگان در موارد متعدد شد.

وی در پایان با تاکید بر حساسیت شهید فخری زاده بر مسائل دینی و سفارش او به خانواده برای تبعیت از فرامین رهبر انقلاب و همراهی با بدنه مردم، از رسانه ها درخواست کرد برای تبیین شخصیت این شهید از وی فردی ماورایی و دست نیافتنی نسازند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfvydyew6dxma.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما