پنجشنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۵۸
کد مطلب : 101385
منبع : قم نیوز

45 هزار اثر به دبیرخانه جشنواره شهید «علی لندی» رسیده است

قم نيوز : رئیس شورای سیاست‌گذاری نخستین جشنواره نوجوان فداکار شهید «علی لندی» از 30 آذرماه به‌عنوان آخرین مهلت شرکت در این جشنواره یاد کرد و گفت: تا به امروز 45 هزار اثر در قالب‌های فیلم‌ کوتاه، داستان، شعر، عکس طراحی، نقاشی و مقاله به دبیرخانه رسیده است.
45 هزار اثر به دبیرخانه جشنواره شهید «علی لندی» رسیده است
45 هزار اثر به دبیرخانه جشنواره شهید «علی لندی» رسیده است
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام والمسلمین شعبان‌زاده در برنامه زنده تلویزیونی عصر خانواده که از شبکه دو سیما پخش شد، با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره نوجوان فداکار شهید علی لندی اظهار کرد: شهید لندی یکی از پدیده‌های قرن جدید بود که با کمتر از ۱۵ سال سن و شهامتی مثال زدنی دو بانوی ایرانی را نجات داد که به پاس معرفی این نوجوان فداکار، جشنواره شهید علی لندی از قم آغاز شد.

وی اضافه کرد: تا به امروز ۴۵ هزار اثر در قالب فیلم‌ کوتاه، داستان، شعر، عکس طراحی، نقاشی و مقاله به این جشنواره ارسال شده است و تلاش ما این است که همه نوجوانان کشور در شناخت و معرفی شهید لندی مشارکت کنند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری نخستین جشنواره نوجوان فداکار شهید «علی لندی» اظهار کرد: ۳۰ آذرماه به‌ عنوان آخرین مهلت ارسال آثار در نظر گرفته شده است و آثار از پنجم تا دهم دی‌ماه داوری و در نهایت دهم دی‌ماه مراسم اختتامیه در جوار حرم امام رضا(ع) برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم ادامه داد: در این فرصت از خانواده شهید علی لندی که ما را در این جشنواره یاری کرده و در کنار دست‌اندرکاران جشنواره بودند تجلیل می‌کنیم.

حجت‌الاسلام شعبان‌زاده با بیان اینکه آثار این جشنواره حول محور شهید لندی است، گفت: محصولات مورد نظر این جشنواره با محوریت پرداختن به ابعاد یک نوجوان الگو ارائه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برخی از انسان‌ها به ظاهر کوچک هستند اما تاریخ قضاوت دیگری از این افراد دارد و شهید لندی نیز از این جمله افراد بود.

حجت‌الاسلام شعبان‌زاده با بیان اینکه نوجوانان هر کشور به دنبال الگو هستند، گفت: امروز نیز شهید علی لندی برای ما یک الگو است و ما به واسطه ایشان ذخایر ناشناخته در ایران اسلامی را به همگان معرفی کنیم؛ شهید علی لندی هم پدیده الگویی است که این جشنواره برای معرفی این الگو برگزار شده است.

وی تصریح کرد: عوامل رسیدن ایشان به مقام شهادت موضوع دیگری که در جشنواره مورد توجه است؛ نقش مادر در تربیت چنین فرزندی بسیار مهم است، امروز محبوب ترین شخص این کشور شهید سلیمانی است که محصول مادری کدبانوست که با مهر مادری خود ایشان را تربیت کرد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری نخستین جشنواره نوجوان فداکار شهید «علی لندی» عنوان کرد: مادر شهید علم‌الهدی می‌گفت که در ایام بارداری ۹ بار ختم قرآن کردم تا فرزندم که بزرگ شد مفسر قرآن شد و به شهادت رسید، بعد از شهادت هم با یک تکه قرآن شناخته شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم ادامه داد: مادر شهید خادم زاده می‌گوید وقتی که بنده بچه‌های خود را صبح‌ها به مدرسه می‌فرستادم دو لقمه نان به هر کدام از آن‌ها می‌دادم تا انفاق و  توجه را به آن‌ها آموزش دهم.

حجت‌الاسلام شعبان‌زاده با بیان اینکه هیچ کانونی همانند کانون خانواده تاثیرگذار نیست، گفت: شجاع ترین انسان ها افرادی هستند که خواسته‌های نابجا را کنار می‌گذارند و درستی یا نادرستی این خواسته‌ها باید در خانه به بچه‌ها گفته شود.

وی ادامه داد: حضرت زهرا (س) معصوم بودند اما بزرگ‌ترین افتخار ایشان مادر بودن و خانه‌داری بود؛ اگر بخواهیم ایران را موفق‌تر کنیم باید با مادرها جامعه متعالی را بسازیم و از تلاش مادر است که خانواده به خوشبختی می‌رسد.

حجت‌الاسلام شعبان‌زاده گفت: در پایان جشنواره شهید علی لندی از ۱۰ برگزیده نخست با سفر زیارتی حرم سیدالشهدا(ع) و ۳۰ برگزیده دیگر با سفر زیارتی مشهد مقدس تجلیل می‌شود و برای دانش آموزان منتخب نیز تبلت هوشمند درنظر گرفته شده است.

در پایان این برنامه از طرف جشنواره نوجوان فداکار، پرچم متبرک حرم امام حسین (ع) به برنامه عصر خانواده اهدا شد.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcfcydytw6dxma.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما