قم نيوز : نماینده مردم قم در مجلس خبرگان گفت: دولت اسلامی باید نسبت به خیران نگاه حمایتی داشته باشد و از ابزارهایی مانند تخفیف مالیاتی، ارائه راهکار و هدایت‌گری و در اختیار قرار دادن زمین رایگان برای اجرای طرح‌های عام المنفعه استفاده کند.
دولت با طرح‌های حمایتی از خیران پشتیبانی کند/در نظام اسلامی هر برکتی از وجود ارتباط دولت و مردم است
دولت با طرح‌های حمایتی از خیران پشتیبانی کند/در نظام اسلامی هر برکتی از وجود ارتباط دولت و مردم است
به گزارش قم نیوز آیت‌الله سیدمحمد سعیدی در دیدار اعضای مجمع خیران سلامت از جمله رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی که صبح امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، اظهار کرد: حضرت معصومه سلام الله علیها از خیران بزرگ بودند که با هجرت و سکونت خود در قم باعث و بانی امور خیر بسیاری شدند که پس از ایشان با نام و یاد ایشان انجام گرفت بنابراین سبک و روش زندگی این بزرگوار برای ما سرمشق است.

وی با اشاره به اینکه مجموعه‌های مردمی نباید وابسته به دولت باشند، گفت: دولت‌ها متفاوت هستند زیرا گاهی جمهوری اسلامی ایران که در رأس آن ولی فقیه حضور دارد مورد نظر است و گاهی دولتی مورد نظر است که از مسیر ولایت الهی انحراف دارد بنابراین دولت و وابستگی به آن باید تفسیر شود و ذیل این تفسیرها است که عملکردها و نتایج شکل می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان قم با بیان اینکه خداوند به پیامبر(ص) می‌فرماید ما تو را با تأیید خود و همراهی مؤمنان یاری می‌کنیم، افزود: بنابراین میان دولت پیامبر(ص) و مردم اختلافی نبود و قوام حکومت حق پیامبر(ص) به مردم بوده و اگر مردم با حکومت نبودند دولت حق شکل نمی‌گرفت همانطور که بعد از پیامبر(ص) شکل نگرفت و انحراف ایجاد شد.

وی ادامه داد: در نظام جمهوری اسلامی هر برکتی وجود دارد از ارتباط بین دولت و مردم است و باید این جهت مورد نظر باشد و اینگونه به اذهان القا نشود که کمک‌های مردمی نباید پشتوانه دولتی و حکومتی داشته باشد.

سعیدی افزود: دولت اسلامی باید نسبت به خیران نگاه حمایتی داشته باشد و از ابزارهایی مانند تخفیف مالیاتی، ارائه راهکار و هدایتگری و در اختیار قرار دادن زمین رایگان برای اجرای طرح های عام المنفعه استفاده کند.

وی با اشاره به آمد و رفت جریان‌ها و جناح‌های مختلف در دولت‌ها ابراز کرد: اینکه می گویند خیران نباید وابسته به دولت باشند به این معنی است که نباید وابسته به جناح خاصی باشند و با آمدن و رفتن یک جناح خدمات خود را از جامعه دریغ کنند بنابراین فی نفسه همراهی با دولت خوب است ولی نباید خود را وابسته به جناح و حزب خاصی کرد.

نماینده ولی فقیه در استان قم خاطرنشان کرد: اینکه می گوییم وابسته به سلایق سیاسی نباشید به این معنی نیست که حزب و جناح نداشته باشید زیرا انسان نمی تواند خنثی و بی هویت باشد بلکه منظور این است که خیران نباید در منازعات جناح های سیاسی وارد شوند تا از آسیب های آن محفوظ باشند و جامعه از آنان بهرمند شود.

وی با بیان اینکه متأسفانه برخی از دولت ها اگر جریانی موافقشان باشد به او کمک می کنند وگرنه او را طرد می کنند، افزود: متأسفانه این سنت شده است که حتی انسان های قابل از جناح مقابل را طرد می کنند و ما آسیب‌های زیادی از این تفکر دیده‌ایم در حالی که رهبر معظم انقلاب از جناح ها و سلایق متفاوت در انتخاب های خود استفاده می کنند.

سعیدی هدایت و کمک فکری دولت به خیران را مهم دانست و گفت: مستقل عمل کردن خیران می تواند آسیب‌زا باشد و بسیاری از منابع که می تواند مشکلات مردم را حل کند در جاهای بدون استفاده هزینه شود.

وی با اشاره به لزوم ایجاد رقابت بین خیران این امر را مطلوب دانست و افزود: قران می فرماید در کار خیر مسابقه دهید ولی این مسابقه نباید به صورت رودررو باشد بلکه باید به صورت موازی باشد تا خیر آن به مردم برسد.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdch6znzq23nvxd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما