جمعه ۱۲ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۱۳
کد مطلب : 101398

جزئیات ابتلای ۴۸ دانش‌آموز قمی به کرونا

قم نيوز : معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم درباره مثبت شدن تست دانش‌آموزان قمی گفت: بررسی‌ها نشان داد هیچ یک از این دانش‌آموزان در محیط مدرسه به کرونا مبتلا نشده‌اند.
جزئیات ابتلای ۴۸ دانش‌آموز قمی به کرونا/ دانش‌آموزان در محیط مدرسه به کرونا مبتلا نشده‌اند
جزئیات ابتلای ۴۸ دانش‌آموز قمی به کرونا/ دانش‌آموزان در محیط مدرسه به کرونا مبتلا نشده‌اند
به گزارش قم نیوز سیامک محبی با اشاره به مثبت شدن تست کرونا برخی از دانش‌آموزان قمی اظهار داشت: پیرو تایید بازگشایی مدارس که از سوی مقام‌های مربوطه اعلام شد از 15 آبان 1400 در ابتدا مقطع متوسطه به فعالیت حضوری بازگشته و بعد از آن مدارس ابتدایی نیز آموزش حضوری را آغاز کردند.

محبی در ادامه افزود: قبل از آغاز به کار مدارس بعد از دوره تعطیلی کرونا دستورالعمل‌های بهداشتی تایید شده وزارت بهداشت تعیین و به تمامی مراکز آموزشی سراسر کشور از جمله استان قم ابلاغ شد که براساس آن مسئولان مدارس ملزم به رعایت آنها بوده‌اند و بازرسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که تماماً براین اصول پایبند بوده‌اند و پروتکل‌ها کاملا رعایت شده است.

وی تاکید کرد: البته براساس این دستورالعمل‌ برنامه‌ریزی‌های دقیقی جهت رصد سلامت دانش‌آموزان طرح‌ریزی و پایه‌گذاری شد که با همکاری ادارات کل آموزش و پرورش استان از تاریخ یاد شده که مدارس به آموزش حضوری بازگشتند اجرایی شده است، برهمین اساس در بازه زمانی 15 آبان گذشته تا روز 10 آذر 1400 مجموعاً تست کرونا 48 دانش آموز مثبت شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم درباره مدیریت شرایط برای جلوگیری از ابتلای سایر دانش‌آموزان نیز گفت: براساس فلوچارت‌های تعیین شده و برنامه‌های مدونی که در اختیار مسئولان مدارس قرار داشت به‌سرعت وارد عمل شدند و غربالگری هوشمند برای تمام افرادی که با این دانش‌آموزان مرتبط بوده‌اند انجام شد که خوشبختانه هیچ مشکلی نه در میان همکلاسی‌ها و نه کادر مدرسه دیده نشد.

محبی همچنین افزود: با درنظر گرفتن اینکه در این دوره هیچ مورد دومی از ابتلا در میان دانش‌آموزان یک کلاس دیده نشده به یقین رسیدیم که ابتلای دانش‌آموزان به ویروس کرونا خارج از محیط آموزشی بوده و هیچ ارتباطی به حضور آنها در کلاس‌های آموزشی نداشته است.

به گفته محبی این روند غربالگری و کنترل‌های مورد نظر تا پایان سال انجام می‌شود و در هرزمانی که لازم باشد یا دانش آموزان و والدین آنها مراجعه کنند قطعاً نسبت به ارایه خدمات اقدام خواهد شد.

وی درباره اثرگذاری برنامه‌های آموزشی والدین و برنامه‌های فرهنگی انجام شده در میان والدین دانش‌آموزان نیست تصریح کرد: خوشبختانه نتیجه این آموزش‌ها در همین موارد کاملا مشهود بود چون والدین 48 دانش‌آموز یاد شده که تست آنها مثبت شده با سرعت نسبت به اعمال قرنطینه فرزندشان اقدام کرده‌اند و با مراجعه به موقع مانع از آلوده شدن دیگران شده‌اند و البته شاهد مثالی قابل اعتماد از کارآمدی برنامه‌های فرهنگی اجرا شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم در پایان تاکیدکرد: همانطور که قبلاً اشاره شد با درنظر گرفتن اینکه در دوره یاد شده و البته مراکز آموزشی که موارد ابتلای دانش‌آموزان در آنها ثبت شده است هیچ مورد دومی از ابتلا نداشتیم کاملاً به یقین رسیده‌ایم که ابتلای دانش‌آموزان مورد نظر خارج از محیط آموزشی بوده و نباید والدین نگران از حضور فرزندانشان در کلاس درس باشند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjhvevouqeytz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما