قم نيوز : رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز در دیدار با رئیس و جمعی از اعضای مجمع خیرین سلامت کشور، گفت: کرونا آزمایش سختی بود که هنوز تمام نشده است و ضرورت دارد خیرین همچنان فعال باشند.
آیت الله حسینی بوشهری: کرونا آزمایش سختی بود که هنوز تمام نشده است
آیت الله حسینی بوشهری: کرونا آزمایش سختی بود که هنوز تمام نشده است
به گزارش قم نیوز آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز در دیدار با رئیس و جمعی از اعضای مجمع خیرین سلامت کشور که در دفتر جامعه مدرسین برگزار شد، با تاکید بر این‌که اسلام در ابعاد مختلفی عبادی، سیاسی، اقتصادی و اخلاقی ظهور کرده است،  گفت: در دوران سخت کرونا، بُعد اجتماعی اسلام رخ نمایی کرد و همراهی و هم‌افزایی بین مردم و مسئولین بیش از پیش نمایان شد.

وی با بیان این اینکه مصداق بارز این بُعد اجتماعی همان شعر سعدی است که بنی آدم اعضای یکدیگرند، اظهار کرد: در بسیاری از روایات برای تبیین بعد اجتماعی اسلام، به آن بعد عبادی اطلاق شده است و در واقع خدمت به خلق همان عبادت خداوند است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: با رنگ عبادی دادن به تمام اعمال و رفتار و قصد قربت داشتن،همه این اعمال نزد خداوند پذیرفته خواهد شد که اگر نباشد هوای نفس می شود.

حسینی بوشهری ادامه داد: کمک به افراد ظاهرش احسان است اما اگر در همین اعمال قصد قربت نباشد و‌ ریا در آن دمیده شد دیگر پذیرفته نیست.

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) که برآورده‌کردن حاجت مومن پاداشش از طواف خانه کعبه بالاتر است، اظهار کرد: شما که برای حفظ جان و‌ سلامتی مردم فعالیت دارید و کمک می‌کنید که انسانی زنده باشد، با این خدمت به آبرو و اعتبار خودتان می‌افزایید.

رئیس جامعه مدرسین با قدردانی از همه خیرین به ویژه خیرین عرصه سلامت اظهار کرد: در روایات داریم که سبب مهمتر از مباشر است یعنی مجمع خیرین که بانی خیر هستند و اسباب خیر را فراهم می‌آورند نیز در آنچه خیّر انجام می دهد، شریک هستند.

حسینی بوشهری با اشاره به بیان مقام معظم رهبری در خصوص مساوات و کمک‌های مومنانه که خیزش اجتماعی عظیمی در کشور به وجود آورد، گفت: کرونا آزمایش سختی بود که هنوز تمام نشده و ضرورت دارد که این فرمایش ایشان را همواره فعال نگه دارید. البته بنده تردید ندارم که خیرین کم نمی‌گذارند و شما هم در این راه ثابت قدم باشید.

دکتر حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و رئیس مجمع خیرین سلامت نیز در این دیدار گفت: خیرین سلامت در دوران پیک کرونا بیش از ۱۶۰۰ میلیارد تومان هزینه کردند که مورد تفقد مقام معظم رهبری هم قرار گرفت.

وی با تقدیر از فعالیت خیرین سلامت استان قم، افزود: خیرین سلامت قم رتبه نخست کشور را در زمینه امور خیریه بخش بهداشت و درمان دارند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchvznzk23nvkd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما