کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

برگزاری دوره‌های آموزشی مدیریت صحنه حوادث جاده‌ای در استان قم

خبرگزاری فارس , 13 آذر 1400 ساعت 15:03

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم گفت: به منظور مدیریت صحنه حوادث جاده‌ای دوره‌های آموزشی با حضور نیروهای پلیس راه، راهداری و حمل و نقل، مدیریت بحران، هلال احمر، اورژانس، اتش نشانی و امداد خودرو در دستور کار قرار گرفته است.


به گزارش قم نیوز در راستای امدادرسانی به موقع و موثر و همچنین جلوگیری از تشتت و موازی‌کاری درصحنه حوادث جاده‌ای، دوره‌های آموزشی مدیریت و فرماندهی صحنه حوادث برون‌شهری در استان قم درحال برگزاری است.

حمید سالاری معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم در راستا اظهار کرد: این دوره‌ها به دنبال دستورالعمل یکپارچه‌سازی مدیریت صحنه تصادف در مصوبه نشست ۱۱۴ کمیسیون ایمنی راه‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: طی این دوره‌ها نسبت به آموزش شیوه مدیریت و فرماندهی صحنه حوادث جاده‌ای برای دستگاه‌های امداد‌رسان جاده‌ای شامل پلیس راه، راهداری و حمل و نقل، اورژانس، مدیریت بحران، هلال احمر، آتش نشانی، امداد خودرو اقدام می‌شود.

سالاری با یادآوری این مهم که این دوره‌ها از آذرماه سال‌جاری آغاز شده است عنوان کرد: در این دوره‌ها ضمن تاکید بر آنکه مدیریت و فرماندهی صحنه در حوادث  جاده‌ای بر عهده پلیس راه است نسبت به دیگر آموزش‌های موضوعه همانند تشخیص نوع و کدبندی حادثه، شیوه چیدمان خودروهای امدادی پیرامون صحنه، اطفا حریق، کمک‌های اولیه، رفع انسداد محور و... توسط مربیان مربوطه اقدام می‌شود.

وی به بازه زمانی دوره‌های آموزشی مدیریت و فرماندهی صحنه حوادث جاده‌ای پرداخت و تصریح کرد: براساس تمهیدات به عمل آمده این دوره ها از اول آذرماه آغاز شده است و تا پایان دی‌ماه سال‌جاری به پایان می‌رسد.

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم مطرح کرد: پس از پایان دوره‌های آموزشی برای هماهنگی اجرایی دستگاه‌های مرتبط، نسبت به برگزاری رزمایشی مشترک در ۱۵ بهمن ماه امسال اقدام خواهد شد.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 101408

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/101408/برگزاری-دوره-های-آموزشی-مدیریت-صحنه-حوادث-جاده-ای-استان-قم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir