قم نيوز : معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم گفت: به منظور مدیریت صحنه حوادث جاده‌ای دوره‌های آموزشی با حضور نیروهای پلیس راه، راهداری و حمل و نقل، مدیریت بحران، هلال احمر، اورژانس، اتش نشانی و امداد خودرو در دستور کار قرار گرفته است.
برگزاری دوره‌های آموزشی مدیریت صحنه حوادث جاده‌ای در استان قم
برگزاری دوره‌های آموزشی مدیریت صحنه حوادث جاده‌ای در استان قم
به گزارش قم نیوز در راستای امدادرسانی به موقع و موثر و همچنین جلوگیری از تشتت و موازی‌کاری درصحنه حوادث جاده‌ای، دوره‌های آموزشی مدیریت و فرماندهی صحنه حوادث برون‌شهری در استان قم درحال برگزاری است.

حمید سالاری معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم در راستا اظهار کرد: این دوره‌ها به دنبال دستورالعمل یکپارچه‌سازی مدیریت صحنه تصادف در مصوبه نشست ۱۱۴ کمیسیون ایمنی راه‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: طی این دوره‌ها نسبت به آموزش شیوه مدیریت و فرماندهی صحنه حوادث جاده‌ای برای دستگاه‌های امداد‌رسان جاده‌ای شامل پلیس راه، راهداری و حمل و نقل، اورژانس، مدیریت بحران، هلال احمر، آتش نشانی، امداد خودرو اقدام می‌شود.

سالاری با یادآوری این مهم که این دوره‌ها از آذرماه سال‌جاری آغاز شده است عنوان کرد: در این دوره‌ها ضمن تاکید بر آنکه مدیریت و فرماندهی صحنه در حوادث  جاده‌ای بر عهده پلیس راه است نسبت به دیگر آموزش‌های موضوعه همانند تشخیص نوع و کدبندی حادثه، شیوه چیدمان خودروهای امدادی پیرامون صحنه، اطفا حریق، کمک‌های اولیه، رفع انسداد محور و... توسط مربیان مربوطه اقدام می‌شود.

وی به بازه زمانی دوره‌های آموزشی مدیریت و فرماندهی صحنه حوادث جاده‌ای پرداخت و تصریح کرد: براساس تمهیدات به عمل آمده این دوره ها از اول آذرماه آغاز شده است و تا پایان دی‌ماه سال‌جاری به پایان می‌رسد.

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم مطرح کرد: پس از پایان دوره‌های آموزشی برای هماهنگی اجرایی دستگاه‌های مرتبط، نسبت به برگزاری رزمایشی مشترک در ۱۵ بهمن ماه امسال اقدام خواهد شد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcbg8b8wrhbgap.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما