دوشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۵۶
کد مطلب : 101425
منبع : قم نیوز

ترک امر به معروف و نهی از منکر اعلان جنگ به خداست

قم نيوز : جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم گفت: حضرت محمد(ص) می‌فرمایند اگر امت من امر به معروف و نهی از منکر را به گردن یکدیگر بیندازند در واقع اعلان جنگ به خدا داده‌اند.
ترک امر به معروف و نهی از منکر اعلان جنگ به خداست
ترک امر به معروف و نهی از منکر اعلان جنگ به خداست
 به گزارش قم نیوز سیدمحمدتقی حسینی جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم در جمع کارکنان این اداره کل با اشاره به دیدگاه قرآن و عترت و همچنین عقل در مورد امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: این فریضه الهی بر اساس هر سه دیدگاه قابل بحث و اثبات است.

وی افزود: مشهور فقها عقیده دارند امر به معروف و نهی از منکر واجب کفایی است و این حکم بر اساس آیات قرآن کریم استنباط شده است، در عین حال یک سری از آیات هستند که اهمیت امر به معروف و نهی از منکر را مورد تاکید قرار داده‌اند.

جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم با بیان اینکه اقوام و امت‌هایی که این فریضه الهی را ترک کردند و مورد سرزنش جدی خداوند قرار گرفتند گفت: این آیات بسیار تکان‌دهنده هستند، مثل قوم ثمود که به فرامین حضرت صالح(ع) گوش فرا ندادند و دچار عذاب الهی شدند.

وی ادامه داد: قوم ثمود از صالح(ع) خواستند برایشان معجزه‌ای بیاورد و این پیامبر الهی هم شتری را از دل کوه برایشان بیرون آورد ولی آنها همچنان بر کفر خود باقی ماندند و شتر را کشتند به این معنا که یک نفر این کار را کرد و دیگران یا راضی بودند یا سکوت کردند و عذاب الهی نیز همه آنها را در بر گرفت.

حسینی با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر گفت: آیاتی که داستان حضرت صالح را نقل کرده‌اند، مصادیق مذمت بی تفاوتی نسبت به گناه هستند.

جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم با بیان اینکه خداوند به حضرت شعیب(ع) وحی کرد که فردا صد هزار نفر از قوم تو عذاب خواهند شد گفت: این پیامبر الهی عرض کرد فقط 40 هزار نفر از آنها گناهکارند و در جواب شنید که 60 هزار نفر دیگر بی تفاوت بوده‌اند و سکوت کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در آیاتی دیگر داریم که در پی دستوری الهی مبنی بر عدم ماهیگیری در روز شنبه، گروهی فرمان خدا را زیر پا گذاشتند و به این ترتیب عذاب الهی نازل شد، هم آنها که مرتکب گناه شده بودند از بین رفتند هم آنها که ساکت بودند ولی گروهی که نهی از منکر کرده بودند نجات یافتند.

حسینی با بیان اینکه اگر مردم مصلح باشند، خداوند هیچگاه آنها را عذاب نمی‌کند گفت: البته فرق است بین صالح بودن و مصلح بودن؛ صالحان خودشان فردی مومن و مقید به عبادات و واجبات هستند ولی در قرآن آمده است که اگر می‌خواهید مورد هلاکت قرار نگیرید باید مصلح باشید، و این به معنای اصلاح‌گر است.

جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم با اشاره به روایتی از حضرت محمد(ص) اظهار کرد: ایشان می‌فرمایند اگر امت من امر به معروف و نهی از منکر را به گردن یکدیگر بیندازند در واقع اعلان جنگ به خدا داده‌اند.



انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcau6n6m49nwy1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما