قم نيوز : یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: باید در تعلیم و تربیت نسل جدید به عنوان آینده سازان و وارثان انقلاب تمام امکانات به کار گرفته شود.
آیت‌الله نوری همدانی: تعلیم و تربیت نیازمند بکارگیری تمام امکانات است
آیت‌الله نوری همدانی: تعلیم و تربیت نیازمند بکارگیری تمام امکانات است
به گزارش قم نیوز پیش از ظهر امروز آیت‌الله نوری همدانی در دیدار با یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش با بیان اهمیت آموزش و پرورش در اسلام اظهار کرد: بعثت انبیاء در راستای آموزش و رشد استعدادها و تزکیه و تعالی افراد جامعه بوده است. از این رو اهل بیت عصمت و طهارت «علیهم السلام» نسبت به تعلیم و تعلم نسل جوانان و نوجوانان تأکید فراوان نموده اند. 

وی در ادامه با اشاره به جریان تمدن ساز اسلام افزود: دین مبین اسلام با تأکید بر علم آموزی و کسب دانش توانست در رشد علوم و پیشرفت مسلمانان تأثیر بسزایی بگذارد، اما متاسفانه غرب این علوم را از مسلمانان گرفت و دوبار به صورت سکولار به آنان معرفی نمود. از این رو مطالب و محتوای کتب درسی باید بر اساس فطرت پاک و معارف توحیدی تدوین شود. 

 مرج تقلید شیعیان با تأکید بر حفظ ارزش‌ها و اهمیت نشر معارف اسلامی و انقلابی بیان کرد: باید در تعلیم و تربیت نسل جدید به عنوان آینده سازان و وارثان انقلاب تمام امکانات به کار گرفته شود؛ از این رو جوانان و نوجوانان امروز به عنوان امانتی در اختیار شما هستند.

 وی بیان کرد: یکی از ضرورت های مهم در روزگار کنونی آگاهی به زمان است. باید برای نسل امروز فتنه ها و توطئه های استکبار جهانی بیان شود تا در سایه دانش به خودکفایی و بی نیازی دست پیدا کنیم. باید با بیان حقایق تاریخی برای جوانان و نوجوانان آنهان را نسبت به اوضاع زمان آگاه و بصیر تربیت نمود تا از استعمار و سلطه دشمنان بر مهین اسلامی جلوگیری شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcc1sqse2bqx08.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما