دوشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۳۸
کد مطلب : 101438
وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد؛

غفلت از تربیت دینی دانش آموزان در سالهای اخیر

قم نيوز : وزیر آموزش و پرورش گفت: متاسفانه در سال‌های اخیر فقط به کنکور و آموخته‌های علمی دانش آموزان توجه شده است و از مسائل دینی آنها غافل شده‌ایم.
غفلت از تربیت دینی دانش آموزان در سالهای اخیر
غفلت از تربیت دینی دانش آموزان در سالهای اخیر
به گزارش قم نیوز یوسف نوری پیش از ظهر دوشنبه در حاشیه دیدار با علما و مراجع عظام تقلید گفت: باید اعتراف کنیم که در این چهل سال انقلاب اسلامی در خصوص آموزش دینی و ارتقای آگاهی‌های اعتقادی دانش آموزان کم کاری شده است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: متأسفانه فقط در این سال‌ها فقط به کنکور و آموخته‌های علمی دانش آموزان توجه شده است و از مسائل دینی آنها غافل شده‌ایم.

وی تصریح کرد: با ورود سند ۲۰۳۰ در این سال‌های اخیر متأسفانه دستورالعمل‌های غربی بر اجرای دستورالعمل‌های اسلامی و قرآنی حاکم شد.

نوری ادامه داد: متأسفانه برخی کشورهای اسلامی متعهد شدند تا سال ۲۰۳۰ این دستورالعمل‌های غربی را که با مبانی وحیانی و اعتقادی و قرآنی ما کیلومترها فاصله دارد در مدارس اجرا کنند و ما به دنبال این هستیم که در مجامع بین‌المللی که به زودی برگزار خواهد شد این سند را نقد کنیم و برای آن پاسخ متقن و مستند ارائه دهیم.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: ما در دیدارهای امروز با مراجع و علما به دنبال فعال کردن همکاریهای بین حوزه و آموزش و پرورش هستیم تا زمینه حضور طلاب جوان مستعد و آموزش‌دیده را در مدارس فراهم کنیم و فصل جدیدی را در تقویت باورهای اعتقادی دینی و اسلامی دانش آموزان آغاز کنیم.

نوری توجه به مناطق محروم را از اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش در دوره جدید عنوان کرد و گفت: ما تلاش خواهیم کرد تا با توسعه عدالت آموزشی در مناطق کم برخوردار و تأمین نیروی انسانی مورد نیاز و تجهیزات مدارس، آموزش را در مناطق محروم ارتقا دهیم.

وی با اشاره به تصویب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۹۰ افزود: متأسفانه ما با وجود داشتن چنین سند جامع و کاملی، سند ۲۰۳۰ را وارد کشور کردند که هیچ ارتباطی با منابع وحیانی و دینی ما ندارد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcexz8zvjh87ei.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما