قم نيوز : مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی قم در خصوص انتشار فیلمی از بادمجان خوری دام های یک مزرعه توضیحاتی داد.
واقعیت پنهان فیلم بادمجان خوری دام های قم!
واقعیت پنهان فیلم بادمجان خوری دام های قم!
به گزارش قم نیوز به تازگی فیلمی از بادمجان خوری دام های قم در یک مزرعه در روستای نجم آباد  توسط شهروند خبرنگار قم منتشر شده که  این موضوع را به اذهان عمومی متبادر کرده است که خرید ارزان محصولات کشاورزی اهالی روستای نجم آباد را  از فروش بادمجان هایشان منصرف کرده و به دلیل ضرر و زیان وارده، از این محصول به عنوان خوراک دام استفاده کرده اند تا جایی که  فاسد شدن بادمجان های روی دست مانده  و پلاسیده موجب تلف شدن دام‌ها حتی با وجود واکسینه بودن آن ها شده است.

موضوع را با حمیدی، مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی قم مطرح کردیم.

او گفت: فیلم منتشر شده مربوط به  مزرعه ای در روستای انارک بخش قاهان است.

تنها روستایی که در آن بادمجان کاشت می شود  و  با روستای نجم آباد در دهستان قنوات حدود  ۹۰ کیلومتر فاصله دارد.

حمیدی گفت:  تمام محصولات صیفی از جمله بادمجان وقتی به اواخر فصل برداشت خود، مخصوصا در فصل پاییز می رسند به هیچ وجه محصول با کیفیت نیستند که  قابل عرضه به بازار باشند.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی قم گفت: این مزرعه متعلق به شخصی است که محصول را در زمان مناسب و در چین های مختلف برداشت و به بازار عرضه کرده است.

همه ساله محصول آخر فصل او به خاطر شرایط آب و هوایی دوره آخر برداشت در پاییز که فاقد کیفیت است به عنوان محصول مازاد، خوراک دام‌هایش می‌شود.

او ادامه داد:امسال اما یک دامدار از وی خواهش کرده بود به واسطه گرانی علوفه از برداشت مازاد بادمجان این  مزرعه به عنوان خوراک دام هایش استفاده کند.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی قم  گفت: تا این لحظه  موردی از  تلف شدن دام به سازمان جهاد کشاورزی استان گزارش نشده است.

وی گفت: در تعلیف دام باید مدیریت انجام شود حتی اگر در یونجه که مهم‌ترین علوفه است  سوء مدیریت در تعلیف شود  باعث تلف شدن دام می شود  بنابراین این مسئله ربطی به بازار صیفی جات و روی دست ماندن محصول به واسط شرایط اقتصادی ندارد.


انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdceez8zfjh87ei.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما