سه شنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۴۴
کد مطلب : 101456

لیگ ستارگان جودو در قم آغاز به‌کار کرد

قم نيوز : نخستین دوره مسابقات لیگ جودو بانوان با عنوان جام ستارگان و با حضور 10 تیم به میزبانی آکادمی جودو مجموعه ورزشی راحله قم آغاز به کار کرد.
لیگ ستارگان جودو در قم آغاز به‌کار کرد
لیگ ستارگان جودو در قم آغاز به‌کار کرد
به گزارش قم نیوز مراسم افتتاحیه نخستین دوره لیگ جودو بانوان جام ستارگان با حضور بهاروند نایب‌رئیس بانوان فدراسیون جودو، صدیق مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری قم، عنبری معاون ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان، نیازمند عضو شورای اسلامی شهر قم، مسوولان سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری، داوودی و آل‌اسحاق معاونین ورزش سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری و اعضای هیات رئیسه جودو قم برگزار شد.

این در حالی است که ۱۰ تیم در نخستین دوره لیگ جودو بانوان جام ستارگان حضور دارند و در سالن آکادمی هیات جودو قم به شکل دوره‌ای با یکدیگر رقابت می‌کنند تا تیم قهرمان مشخص شود، لیگی که تیم‌های آن تختی (الف)، تختی (ب)، مبارزان، جودوکاران طلایی، رکورد (الف)، رکورد (ب)، قهرمانان، مدا‌ل‌آوران، شهدای کهک (الف) و شهدای کهک (ب) هستند.

مریم بهاروندی نایب‌رئیس بانوان فدراسیون جودو در مراسم افتتاحیه نخستین لیگ جودو بانوان قم از این اقدام در مسیر رشد و توسعه جودو بانوان کشور به نیکی یاد کرد و افزود: این فدراسیون دو مربی برتر به همراه تکنیکی ترین بازیکن هر هفته به اردوی تیم ملی دعوت خواهند شد.

وی با بیان اینکه هیات جودو استان قم یکی از هیات‌های پیشرو در توسعه جودو بانوان قم محسوب می‌شود و می‌تواند از این نظر یک الگو باشد، عنوان کرد: همچنین نفراتی که در تیم اول این دوره از مسابقات شرایط کسب کمربند دان یک را داشته باشند، دان یک جودو به آنها اعطا خواهد شد.

نایب‌رئیس هیات جودو استان قم در خصوص برگزاری این لیگ گفت: بخش بانوان هیات جودو استان قم با برنامه‌ریزی‌ هدفمند به منظور توسعه این رشته در بخش همگانی و تلاش برای حضور قهرمانان استان قم در عرصه‌های کشوری، ملی و بین‌المللی اقدام به پرورش مربیان، داوران و عوامل اجرایی در طی سال‌های اخیر کرده است.

سیما شاهزاده اضافه کرد: اکنون با توجه به ایجاد زیر ساخت و پتانسیل لازم در پرورش ورزشکاران، برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری در عرصه قهرمانی  نیز صورت پذیرفته و نخستین دوره لیگ جودو بانوان با حضور ۱۰ تیم در ادامه همین مسیر شروع به فعالیت کرد و بسیار امیدواریم یک لیگ پویا و سازنده باشد.

وی اضافه کرد: حضور مسوولان ارشد استان قم در حوزه بانوان همگام با ورزشکاران، مربیان و داوران در مراسم افتتاحیه نشان داد که ورزش زنان در قم پشتوانه بسیار خوبی دارد و با این دلگرمی تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم که ان‌شاءالله جودو بانوان برای ورزش قم در آینده‌ای نزدیک افتخار آفرین باشد.

شاهزاده که نزدیک به یک دهه در این مسوولیت فعالیت می‌کند و در سابقه ورزشی خود ۷ مدال طلا و برنز کشور، یک طلای بین‌المللی از جام فجر و مدارک داوری و مربیگری این رشته را دارد و دبیر کمیته استعدادیابی فدراسیون جودو ایران است در ادامه بیان کرد: مسابقات را سه هفته به شکل دوره‌ای تا دوم دی‌ماه برگزار می‌کنیم.

نایب‌رئیس هیات جودو استان قم در ادامه به آماری از وضعیت جودو بانوان قم اشاره و بیان کرد: به لطف خدا در سال‌های اخیر ثمره تلاش این هیات در پرورش مربی، داور و ورزشکار، فعالیت بیش از ۱۰ مربی و ۱۵ داور است، ضمن اینکه قبل از شیوع کرونا دارای ۴۷۲ ورزشکار بیمه شده در بخش بانوان بودیم که یکی دیگر از افتخارات جودوی بانوان قم است.

داوودی معاون سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم نیز از اختصاص جوایز ویژه به برترین‌های این دوره از مسابقات خبر داد و افزود: این سازمان جوایز تیم‌های اول تا سوم رقابت‌ها را تامین کرده و همچنین از بهترین جودوکار، فنی‌ترین جودوکار و بهترین داور این پیکارها قدردانی می‌کند.
در بخشی از این مراسم از خانم نیازمند عضو شورای اسلامی شهر مقدس قم که دو برادر وی محمدرضا نیازمند و علیرضا نیازمند به درجه رفیع شهادت رسیده‌اند تجلیل و قدردانی به عمل آمد، ضمن اینکه خانم نجمه کیانی مربی با سابقه جودو بانوان استان قم به پاس سال‌ها خدمات ارزشمند در توسعه جودو بانوان تجلیل شد.

در پایان دیدارهای هفته نخست مسابقات لیگ جودو بانوان قم جام ستارگان تیم مدال‌آوران به مربیگری راضیه یوسفی، تختی (الف) و تختی (ب) به مربیگری نجمه کیانی، تیم قهرمانان به مربیگری فاطمه حاج‌حسنی، تیم جودوکاران طلایی به مربیگری راضیه یوسفی، تیم رکورد (الف) به مربیگری فائزه عینی‌خجسته، شهدای کهک (الف) به مربیگری نفیسه هدایتی، رکورد (ب)، شهدای کهک (ب) و مبارزان در رده‌های اول تا دهم جای گرفتند و زینب‌سادات حسینی به عنوان تکنیکی‌ترین جودوکار هفته نخست معرفی شد.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcenz8zpjh87ei.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما