شنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۲۴
کد مطلب : 101538
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

حوزه علمیه کتاب‌هایی با موضوع زندگی حضرت زینب(س) در اختیار جامعه قرار دهد

قم نيوز : عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر لزوم ترویج سیره زندگی حضرت زینب(س) برای جامعه گفت: حوزه علمیه کتاب‌هایی در سطوح مختلف با موضوع شرح‌حال زندگی حضرت زینب(س) باقلم شیوا و استحکام منابع تدوین و در اختیار نسل امروز قرار دهد.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم: حوزه علمیه کتاب‌هایی با موضوع زندگی حضرت زینب(س) در اختیار جامعه قرار دهد
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم: حوزه علمیه کتاب‌هایی با موضوع زندگی حضرت زینب(س) در اختیار جامعه قرار دهد
به گزارش قم نیوز آیت‌الله حسن نظری شاهرودی اظهار داشت: شرح زندگانی حضرت زینب(س) از ابتدای طفولیت تا پایان عمر بابرکتشان در سطوح مختلف به‌صورت کتاب تدوین شود.

وی با تأکید بر لزوم ترویج سیره زندگی حضرت زینب(س) برای جامعه افزود: حوزه علمیه وظیفه دارد در بخش تاریخ کتاب‌هایی در سطوح مختلف با موضوع شرح‌حال زندگی حضرت زینب(س) به اقلم شیوا و استحکام منابع تدوین و در اختیار نسل امروز قرار دهد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: کتاب زندگی حضرت زینب(س) در سطح دانشگاه باید متناسب با سطح دانشگاهیان و در سطح دبیرستان متناسب با باشد، برای زنان جامعه که نصف جمعیت کشورمان را تشکیل می‌دهند متناسب آن‌ها کتابی تدوین شود.

رئیس موسسه دایره المعارف فقه اسلامی عنوان کرد: حوزه علمیه برای طلابی که تبلیغ می‌روند کتاب جامعی تدوین کند تا خطبا و وعاظ در منابعشان به‌صورت غنی از آن استفاده کنند و به تبیین ویژگی‌های  حضرت زینب(س) بپردازند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: کتاب درباره حضرت زینب(س) زیاد نوشته‌شده است ولی باید کتبی متناسب وضعیت جامعه ما نوشته شودو همچنین در سطوح مختلف مورداستفاده قرار بگیرد.

آیت‌الله نظری شاهرودی تصریح کرد:حضرت زینب (س) دارای فضائل بی‌نظیری هستند که باید متناسب با سبک مخاطب برای جامعه به این فضائل پرداخته شود.

وی با تأکید بر اینکه حضرت زینب(س) بهترین الگو برای بانوان است، خاطرنشان کرد: حضرت زینب کبری(س) فضائل گوناگونی ازجمله صبر و علم داشت، حضرت امیرالمؤمنین(ع) و حضرت زهرا(س) توجه ویژه‌ای به ایشان داشتند، این بانوی پاکدامن دارای ابعاد بی‌نظیری است که باید برای نسل امروز تبیین شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfmydycw6dxta.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما