پنجشنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۳۲
کد مطلب : 101644

تاکید آیت الله مکارم شیرازی بر راه اندازی فرودگاه قم

قم نيوز : یکی از مراجع تقلید خطاب به استاندار جدید قم گفت: اگر در قم فرودگاه ایجاد شود، قم مرکزیت بیشتری پیدا می‌کند و از همه دنیا می‌توانند در این شهر مقدس حضور پیدا کنند.
تاکید آیت الله مکارم شیرازی بر راه اندازی فرودگاه قم
تاکید آیت الله مکارم شیرازی بر راه اندازی فرودگاه قم
به گزارش قم نیوز سید محمد تقی شاهچراغی استاندار قم عصر ۴ شنبه با آیت الله ناصر مکارم شیرازی دیدار کرد. این مرجع تقلید در دیدار با استاندار جدید قم گفت: شهر مقدس قم متعلق به جهان اسلام و تشیع بوده و مسئولان باید اهتمام ویژه‌ای جهت حل مشکلات قم داشته باشند.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه این شهر مقدس افزود: قم به دلیل وجود بارگاه منور حضرت معصومه سلام الله علیها، مسجد مقدس جمکران و همچنین مرکزیت علمی جهان شیعه و حوزه‌ علمیه‌ قم از اهمیت ممتاز و ویژه‌ای برخوردار است و ضروری است که مسئولین محترم استان نسبت به جایگاه قم شناخت کاملی داشته باشند و برای آن برنامه‌ریزی خاصی ترتیب دهند.

این مرجع تقلید به حضور سالانه ۲۰ میلیون زائر در قم اشاره کرده و افزود: باید برای این تعداد زائر فکری کرد.

آیت الله مکارم شیرازی اظهار کرد: افتخار حوزه‌ی علمیه این است که با بودجه خودش به جهان اسلام خدمت می‌کند.

وی با تاکید بر ضرورت اقدامات فرهنگی بیشتر در قم، گفت: مسائل اخلاقی و فرهنگی در قم با جاهای دیگر متفاوت است و دنیا انتظار بیشتری از قم دارد. در مسائل اخلاقی فشار و زور پاسخگو نیست، بلکه باید با تقویت مراکز فرهنگی و آموزش به تهذیب جوانان پرداخت.

مرجع تقلید شیعیان جهان با تأکید بر ضرورت به نتیجه رساندن پروژه فرودگاه قم ابراز داشت: متأسفانه در دولت گذشته با این استدلال که قم به تهران فاصله‌ کمی دارد و ضرورتی به فرودگاه ندارد، جلوی این پروژه را گرفتند در حالی که اگر در قم فرودگاه ایجاد شود، قم مرکزیت بیشتری پیدا می‌کند و از همه دنیا می‌توانند در این شهر مقدس حضور پیدا کنند.

وی در پایان این دیدار با اشاره به ضرورت برگزاری کنگره‌ قم‌شناسی، افزود: قم خاستگاه انقلاب اسلامی و مرکزیت علمی و دینی جهان تشیع است و ضروری است که کنگره‌ای جهت شناساندن این جایگاه و اهمیت آن برگزار شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdof0foyt0z96.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما