قم نيوز : استاندار قم با اشاره به اینکه در قم از سایر کشورها و در حوزه بین الملل شهید وجود دارد گفت: باید پیگیر وضعیت معیشتی و اجتماعی خانواده‌های شهدای غیر ایرانی مدافع حرم و ۸ سال دفاع مقدس بود.
لزوم پیگیری وضعیت خانواده‌های شهدای مدافع حرم
لزوم پیگیری وضعیت خانواده‌های شهدای مدافع حرم
به گزارش قم نیوز سید محمد تقی شاهچراغی شامگاه پنج شنبه در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان قم که در محل سالن امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد افزود: عمده مشکلات خانواده‌های مدافعان حرم مدارک سجلی است در حالی که آنها از دهک‌های متوسط تا پایین جامعه هستند.

وی افزود: قم سرآمد شهادت و ایثارگری است و در طول تاریخ قبل از انقلاب و بعد از انقلاب نیز در زمینه شهادت و ایثارگری نمونه و الگو است و طبق روایت معصومین قم مرکز انسان‌های آزاده است و در زمان ظهور بخشی از حامیان حضرت حجت (عج) از همین سرزمین هستند.

وی بیان کرد: نخستین کنگره استانی شهدای کشور در قم برگزار شد و قرار است دومین کنگره ۶ هزار شهید قم آبانماه سال ۱۴۰۱ برگزار شود این کنگره با توجه به وجود شهدایی از دیگر کشورها ظرفیت برگزاری در بعد بین‌المللی را نیز دارد.

به گفته استاندار قم؛ برخی از والدین شهدای قم فوت کرده‌اند باید هدف گذاری کنیم تا زنجیره ارتباط با این خانواده‌ها به طور مستمر ادامه یابد و ارتباط ما با این خانواده قطع نشود.

شاهچراغی افزود: پیشنهاد می‌کنم بنیاد شهید از ظرفیت روحانیت و طلاب در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استفاده کند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcb08b8grhbg0p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما