قم نيوز : امام‌جمعه قم گفت: در بودجه سال آینده رونق اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری و توجه به نیازهای نیازمندان و مستمندان و به‌خصوص قانون تعالی جمعیت موردتوجه قرار بگیرد و برای ازدواج و فرزند آوری بودجه لازم است.
امام‌جمعه قم: رونق اقتصادی، اشتغال و توجه به محرومین در بودجه سال آینده مورد تأکید باشد‌
امام‌جمعه قم: رونق اقتصادی، اشتغال و توجه به محرومین در بودجه سال آینده مورد تأکید باشد‌
به گزارش قم نیوز آیت‌الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه که در مصلی قدس برگزار شد، اظهار داشت: تکالیفی که در اخلاق ما آمده مبتنی بر مفاسد و مصالح و حقوق پایه‌ای است که تولیدکننده وظایف است، هنگامی‌که گفته می‌شود فرزندان در برابر پدر و مادر دارای وظایف هستند این وظایف با توجه به حقی است که پدر و مادر دارند.

وی افزود: ریشه بسیاری از تکالیف خانوادگی، اجتماعی و الهی ما حقوق واقعی است که نظم داده و آن را تصویب می‌کند، همواره به پدرومادردار باید خدمت کرد و وظیفه همه فرزندان است که در این زمینه کوتاهی نکنند.

امام‌جمعه قم بیان کرد: وظایف و تکالیفی که انجام می‌دهیم بر اساس حقوق دیگران است و این حقوق بر دو اصل استوار است و انجام این تکالیف سودی دارد که به دیگری عاید می‌شود ولی وقتی به خدا می‌رسیم سود آن به انسان می‌رسد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور عنوان کرد: در قبال اهل‌بیت(ع) سلسله وظایفی داریم، 25 تکلیف و وظیفه در برابر معصومین(ع) داریم که بر اساس نقش هدایتی است که در برابر ما داشته‌اند و سود و اجر این تکالیف به خودمان می‌رسد.

 حضرت فاطمه زهرا(س) فیض الهی برای ائمه(ع) است 

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به جایگاه بی‌نظیر حضرت زهرا(س)  تصریح کرد: رسول خدا فرمودند ما حجت خدا بر شما هستیم و حضرت زهرا(س) حجت ما است ، حضرت فاطمه(س) فیض الهی برای ائمه(ع) است، اگر برای حضرت فاطمه(س) امیرالمؤمنین(ع) نبود همتایی برای فاطمه از آدم تا پایان عالم نبود.

عضو فقهای شورای نگهبان ادامه داد: پیامبر(ص) هنگام خروج از مدینه آخرین صحبتشان با حضرت زهرا(س) و هنگام بازگشت اولین سلامشان به حضرت فاطمه(س) بود، تکریم بی‌پایان در برابر این شخصیت والا و عظیم الشان وظیفه همه بشریت و امت اسلام است، حضرت زهرا(س) در مقطع راهبردی و پیچ تاریخی و فتنه بزرگ مشعل هدایت را روشن کرد.

 حوزه و دانشگاه در همه زمینه‌ها تحقیق و پژوهش را مورد تأکید قرار دهند 

استاد حوزه علمیه گفت: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم 7 بند را به‌عنوان راهبردهای اساسی و کلیدی پیش روی ملت بیان کردند که نخستین آن "تحقیق و پژوهش" است، حوزه علمیه و دانشگاه این موضوع را موردتوجه قرار دهد که تحقیق و پژوهش در همه زمینه‌ها مورد تأکید قرار بگیرد.

آیت‌الله اعرافی بیان کرد: بخشی از خروجی حوزه و دانشگاه باید گره از کار مردم باز و راه را برای سعادت دنیا و آخرت مردم بگشاید و مشکلات و درد و آسیب‌های اجتماعی را برطرف کند و این موضوع وظیفه ما است.

وی افزود: تحقیقات ما روند خوبی را طی کرده و دستاوردهای خوبی داشته ولی نباید به این وضع بسنده شود و در همه زمینه‌ها نیازمند تحقیق و پژوهش هستیم، ملتی که دارای سابقه کهن و انقلاب اسلامی عظیم و تمدنی است نیازمند تقویت بنیان‌های علم و پژوهش و تصمیمات اساسی است.

 ایران اسلامی برای موفقیت و پیمودن مسیر نیازمند تعامل حوزه  و دانشگاه است 

امام‌جمعه قم ایران اسلامی برای موفقیت و پیمودن مسیر نیازمند تعامل حوزه  و دانشگاه است، بیان کرد: امام راحل در سخنرانی تاریخی بر وحدت حوزه و دانشگاه تأکید و گفت هرگاه این دو نهاد در کنار یکدیگر و همراه حرکت کردند برای ملت دستاوردهای بزرگی حاصل شد و هرگاه فاصله میان حوزه دانشگاه زیاد شد ملت متضرر شد.

 رونق اقتصادی، اشتغال و توجه به محرومین در بودجه سال آینده مورد تأکید باشد 

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور عنوان کرد: دولت بودجه را تقدیم مجلس کرده است، در بودجه سال آینده رونق اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری و توجه به نیازهای نیازمندان و مستمندان و به‌خصوص قانون تعالی جمعیت موردتوجه قرار بگیرد و برای ازدواج و فرزند آوری بودجه لازم است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: درزمینهٔ سخنان توهین‌آمیزی که بر اساس جهالت گفته شد مواضعی اعلام شد، امروز هم این سخنان ناسنجیده را محکوم کرده و از علمای اهل سنت بابت مواضع خوب تشکر می‌کنیم که این سخنان سخیف را محکوم و حقایق را بیان کردند.

 وحدت ضرورت امروز و فردای جامعه اسلامی است 

عضو فقهای شورای نگهبان با تأکید بر اینکه وحدت اسلامی ضرورت امروز و فردای ما است و نباید با سخنان پوچ و بی‌ارزش به این وحدت ضربه زد، گفت: همه باید بدانیم جایگاه خاندان پیامبر(ص) فرامذهبی و دینی و عظمت این خاندان آشکار است و نباید به این عظمت ضربه زد،  این موضوع به ضرر همه امت اسلام است و مسئولین مقوله اخیر را پیگیر شوند تا شاهد چنین گستاخی نباشیم، در ایام فاطمیه ضمن وحدت هر سخن نسنجیده که به خاندان پیامبر(ص) تعرض شود را محکوم می‌کنیم.

 فعال شدن مساجد و پایگاه‌های بسیج راهکار حل مشکلات اجتماعی است 

استاد حوزه علمیه گفت: معالجه آسیب‌های اجتماعی و مفاسد اخلاقی راه بنیادین دارد که به مردم بازمی‌گردد، دستگاه‌ها و مسئولین با رعایت مقررات اقدامات لازم انجام دهند ولی راه معالجه مشکلات اجتماعی این است که مساجد، مدارس، مراکز علمی و پایگاه‌های بسیج فعال‌تر شوند و همه پای‌کار و تبیین و توضیح در راستای مشکلات فرهنگی بیایند.

آیت‌الله اعرافی بیان کرد: رنج و محنت ملت افغانستان برای ما مهم است و سختی مردم افغانستان جانکاه است، دولت افغانستان به سمت دولت فراگیر برود و این مظلومیت برای این ملت رشید سخت است.

 میلیون‌ها گرسنه رهاورد تجاوز رژیم آل سعود به کشور یمن است 

وی افزود: در یمن همچنان شاهد گستاخی‌های بی‌حدومرز سعودی‌ها و پشتیبانی آمریکا هستیم که مشکلات زیادی داشته است، میلیون‌ها گرسنه رهاورد تجاوز به کشور یمن است، در عربستان تعدد زیادی به مردم این کشور می‌شود و صدها عالم دین در زندان‌های این کشور هستند و رژیم آل سعود باید به این موضوع توجه داشته باشد.

 محور مقاومت قاطعانه در برابر استکبار ایستاده است 

امام‌جمعه قم بیان کرد: عربده‌کشی و مواضع ذلیلانه اسرائیل و یاوه‌هایی که گفت به ایران حمله می‌کنیم پدیده بسیار زشتی است، رژیم صهیونیستی بداند امت و سپاه اسلام و محور مقاومت و ایران اسلامی در کنار یکدیگر هستند و اگر اقدامی کند شاهد جنگی بزرگ خواهد بود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcd9f0fxyt0z96.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما