يکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۲۲
کد مطلب : 101705
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم تاکید کرد؛

لزوم مراجعه به موقع افراد برای تزریق دوز دوم واکسن کرونا

قم نيوز : معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اثر بخشی بیشتر واکسن کرونا با رعایت فاصله زمانی تزریق ۲ دوز واکسن؛ بر لزوم مراجعه به موقع افراد برای تزریق دوز دوم واکسن کرونا تاکید کرد.
لزوم مراجعه به موقع افراد برای تزریق دوز دوم واکسن کرونا
لزوم مراجعه به موقع افراد برای تزریق دوز دوم واکسن کرونا
به گزارش قم نیوز سیامک محبی در حاشیه جلسه بررسی روند واکسیناسیون که در ساختمان مرکز بهداشت استان قم برگزار شد با بیان اینکه واکسن کرونا باید حداقل در دو دوز تزریق شود، گفت: به طور معمول در انواع واکسن کرونا فاصله چند هفته‌ای میان تزریق دو دوز واکسن در نظر گرفته شده است.

وی با تأکید بر اهمیت رعایت این فاصله افزود: رعایت این فاصله و تزریق به موقع دوز دوم واکسن در اثربخشی واکسن تأثیر بسزایی دارد.

محبی درباره میزان فاصله میان تزریق دو دوز واکسن در انواع واکسن‌های کرونا تصریح کرد: در واکسن‌هایی مانند برکت و سینوفارم که از ویروس کشته شده ساخته شده‌اند فاصله تزریق مناسب ۲۸ روز است.

رئیس مرکز بهداشت استان قم گفت: نهایت یک یا دو هفته بیشتر از این مدت هم مجاز است، اما نباید بیش از این در تزریق واکسن تأخیر داشت.

محبی افزود: این میان برخی افراد در فاصله تزریق میان دو دوز واکسن، مبتلا به کرونا می‌شوند و توصیه می‌شود این افراد چهار هفته بعد از شروع علائم بیماری اقدام به تزریق دوز دوم واکسن نمایند.

وی در ادامه فاصله میان تزریق دوز اول و دوم واکسن آسترازنکا را هم ۲ ماه اعلام و تصریح کرد: از کسانی که دوز اول واکسن آسترازنکا را دریافت کرده‌اند دعوت می‌شود تا در اسرع وقت نسبت به تزریق دوز دوم واکسن خود اقدام کنند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcbg8b8srhbgzp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما