سه شنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۵۶
کد مطلب : 101746

معاون وزیر بهداشت؛ افراد واکسینه شده هم اومیکرون می گیرند

قم نيوز : معاون وزیر بهداشت گفت: علائم سویه اومیکرون سردرد، سرفه خشک، اسهال، استفراغ، بی حالی و درد بدن است، اما درگیری ریه در این سویه تاکنون مشاهده نشده است.
افراد واکسینه شده هم اومیکرون می گیرند
افراد واکسینه شده هم اومیکرون می گیرند
به گزارش قم نیوز یونس پناهی تاکید کرد: ویروس کرونا با گذشت زمان دچار تغییراتی از نوع جهش می‌شود که می‌تواند عامل افزایش بیماری زایی و بقای این ویروس شود.

وی افزود: در این دو سال کرونا جهش‌های مختلفی کرده که آخرینِ آنها دلتا بود. سپس اومیکرون در آفریقای جنوبی شیوع پیدا کرد و از آنجا به کشورهای اروپایی سرایت کرد و اکنون حدود ۸۴ کشور درگیر سویه اومیکرون هستند.

پناهی ادامه داد: وزارت بهداشت از ابتدای شیوع آن در حال رصد بود و با توجه به اینکه اومیکرون رشد چشمگیری دارد، بنابراین انتظار می‌رفت که این سویه وارد کشور شود.

معاون وزیر بهداشت، در مقایسه علائم بالینی بیماران مبتلا به کرونا، گفت: مبتلایان کرونا با سویه‌های مختلف، بیشتر درگیری ریه همراه تب، گلو درد و سرفه داشتند، اما در اومیکرون درگیری ریه از بقیه سویه‌ها کمتر است.

وی افزود: تحقیقات مختلف نشان می‌دهد زدن ماسک در پیشگیری از ابتلاء به اومیکرون مهم‌ترین عامل است و همزمان با این عمل، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی ضرورت دارد.

پناهی با عنوان این مطلب که افراد واکسینه شده نیز احتمالاً درگیر اومیکرون می‌شوند، گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که همه اقشار جامعه اگر پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند، در معرض ابتلاء به قرار دارند. البته میزان مرگ و میر و بستری در افرادی که واکسینه شده اند، خیلی کمتر است.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcgtq9q3ak9zu4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما