جمعه ۳ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۱۰
کد مطلب : 101806

فشار حداکثری ترامپ باعث قوی‌تر شدن ملت ایران شد

قم نيوز : خطیب نمازجمعه قم گفت: صبر و مقاومت ملت ایران باعث شد که به اعتراف دشمنان، فشار حداکثری ترامپ نتیجه عکس داد و ما را قوی‌تر کرد.
فشار حداکثری ترامپ باعث قوی‌تر شدن ملت ایران شد
فشار حداکثری ترامپ باعث قوی‌تر شدن ملت ایران شد
به گزارش قم نیوز آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های این هفته نمازجمعه شهر قم در مصلای قدس، با اشاره به مسایل منطقه‌ای و بین‌المللی گفت: ترامپ، برای از پای درآوردن ملت ایران برنامه‌ریزی کرده بود، اما به فضل خدا دوران زمامداریش به پایان رسید و به اهدافش نرسید و امروز جانشین او اعلام می‌کند که تمام فشارها علیه ایران، نتیجه عکس داد و ملت ایران قوی‌تر شد.  

وی با بیان اینکه دشمنان سه سامانه برای مقابله با ایران طراحی کردند، گفت: یکی سامانه اقتصادی و فشار حداکثری در مسایل اقتصادی و انواع تحریم هاست؛ سامانه دیگر، سیاسی برای انزوای ملت ایران در سطح بین الملل است.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: سامانه سوم، سامانه اطلاعاتی برای ایجاد شورش در ایران است که در رسانه ها، دشمنان هنوز مشغول هستند، اما به اهداف خود نرسیدند.

وی با بیان اینکه دشمنان نتواستند به هدف های خود دست یابند، تصریح کرد: دشمنان، تاب‌آوری شما ملت را در مقابل فشارهای اقتصادی، برنامه ریزی های سیاسی و سامانه اطلاعاتی نمی دانستند.

وی با بیان اینکه ملت ایران با استقامت و بردباری خود موجب حیرت جهان شده است، گفت: این ملت تربیت‌شده مکتب علوی و فاطمی است؛ مردم کشورمان آسیب‌های بسیاری دیده‌اند و ۲ سال است که ویروس منحوس کرونا در کنار تنگناهای معیشتی، جان مردم را به لب رسانده است و باید به ملت ایران جایزه صبر و استقامت داد.

بوشهری با تقدیر از کارهای خوب مسئولان گفت: باید مسئولان به وعده‌های خود عمل کنند؛ این ملت چیز زیادی نمی‌خواهد و اگر دنبال نان و ثروت بود، فرزندان خود را در هشت سال دوران دفاع مقدس به جبهه ها نمی فرستاد؛ ملت ایران، ملت بسیار بزرگی است و همه قشرهای جامعه شهید داده است.

وی با اشاره به لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ اظهار داشت: مردم انتظار دارند در این بودجه؛ مسایلی مانند تورم لجام‌گسیخته، کاهش درآمدها، کاهش ارزش پول ملی، کاهش خرید مردم و مشکلات نظام بانکی مورد توجه قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه دشمنان منطقه از آمریکا مایوس شده‌اند، گفت: نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را به کشورهایشان دعوت می‌کنند که این امر از سر قدرت نیست، بلکه نشان‌دهنده استیصال است؛ و پیام‌های پیدا و پنهان به جمهوری اسلامی این است که خواهان بهترین روابط با شما هستیم که این‌ها محصول تاب‌آوری و استقامت ملت ایران در برابر دشمنان است.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم؛ مناسبت هایی همچون ۹ دی، ۱۹ دی، ۲۲ بهمن و سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی را جزو افتخارات و روزهای فراموش نشدنی ملت ایران دانست.  

وی بیان کرد: در ۹ دی‌ماه، ملت ایران در برابر هتاکی‌های دشمن خروشید و در هر کوچه و خیابان دست در دست یکدیگر با امام خمینی(ره)، رهبر معظم انقلاب اسلامی و شهیدان بیعت کردند.

بوشهری گفت: نام شهید سلیمانی امروز رمز مقاومت است، شهید سلیمانی فقط قهرمان ملی ما نیست، بلکه قهرمان امت اسلامی است، همه ویژگی‌های خوب مردم از جمله شجاعت، مقاومت، صبر و حب اهل ‌بیت(ع) در این شهید عزیز جمع شده بود.

وی همچنین با تقدیر از مردم و هیات های عزاداری به مناسبت برگزاری آیین سوگواری حضرت فاطمه زهرا(س) و پاسداری از جایگاه و شان اهل بیت(ع) به ویژه حضرت زهرا(س) گفت: در این شرایط و اوضاع، یاد حضرت فاطمه(س) را زنده نگه‌داشتن و دفاع از مظلومیت حضرت زهرا(س) جهاد بزرگی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: گاهی سخنانی مطرح می شود که دل شیعه آزرده‌خاطر می شود، اما با برگزاری این مجالس، دل اهل بیت(ع) از شما خوشحال می شود.

وی با بیان اینکه ما در یک کشور علوی و فاطمی زندگی می کنیم، ادامه داد: در این کشور باید حرمت و جایگاه اهل بیت(ع) حفظ بشود و هیچ کس حق ندارد به مقام شامخ ائمه اطهار(ع) کوچک ترین خدشه ای وارد کند.

بوشهری با بیان اینکه ما طرفدار وحدت هستیم و بر این مساله پافشاری می کنیم، چون امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب با ما توصیه کرده اند؛ اضافه کرد: همه باید این وحدت را حفظ کنند.       

وی با تبریک میلاد حضرت عیسی مسیح(ع) گفت: امروز عده ای به نام حضرت عیسی(ع) و حضرت موسی(ع) از مسیحیت و یهودیت دفاع می کنند، ولی بیشترین جنایات طول تاریخ بشر را انجام می دهند.

امام جمعه موقت قم خاطرنشان کرد: ما مطمئن هستیم، حضرت مسیح(ع) از این جنایت ها آزرده است و راه حضرت عیسی(ع) با راهی که این ها انتخاب کرده اند، فرسنگ ها فاصله دارد.

وی در بخش دیگر سخنان خود اظهار داشت: موضوع عبادت‌های اجتماعی بسیار مهم است که مواسات مومنانه و کمک به نیازمندان باید مورد تاکید باشد.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی قانونی که تصویب می‌کند و دولت لوایحی که به مجلس می‌فرستد و همه ارکان کشور باید از این فرصت استفاده کنند و در راستای کمک به محرومان و نیازمندان اهتمام داشته باشند.

بوشهری در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر ریشه‌کنی بیسوادی در جامعه گفت: برای ریشه‌کنی بیسوادی؛ در آموزش‌وپرورش، نهضت سوادآموزی و همه تلاش کنید؛ یکی از راه‌های موفقیت تا رسیدن به قله‌های بلند تمدن نوین اسلامی؛ با سواد و آگاه شدن مردم است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی؛ فرمانبرداری از فرمان خداوند متعال، همواره به یاد خدا بودن و سپاسگزاری از نعمت های الهی را از جمله نشانه های تقوا برشمرد.


انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcdzf0f9yt0zj6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما