قم نيوز : ‌جلسه شورای اداری استان قم با حضور رئیس جمهور و با حضور اعضای هیئت دولت ‌در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد.
مسئولان استان قم در جلسه شورای اداری کدام مشکلات را با رئیس جمهور در میان گذ‌اشتند؟
مسئولان استان قم در جلسه شورای اداری کدام مشکلات را با رئیس جمهور در میان گذ‌اشتند؟
به گزارش قم نیوز سید محمد تقی شاهچراغی، شامگاه امروز در جلسه شورای اداری استان قم که با حضور رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت برگزار شد، 9 دی را خیزش مردم بصیر در برابر انحرافات دانست و ابراز داشت: توجه به مسائل فرهنگی و اجتماعی و تربیت نیرو در تراز انقلاب اسلامی همواره مرد انتظار مراجع عظام تقلید است.

وی بر اهمیت بهره‌وری از ظرفیت‌های مردمی تاکید کرد و با بیان این که عدم تناسب بین مقدورات و امکانات در رشد جمعیت به حاشیه نشینی در این شهر دامن زده، گفت: نیازمند حمایت و رسیدگی وزارت کشور به پدیده در حاشیه مانده و 17 محله قم هستیم تا شرایط مناسب زندگی در این منطقه فراهم شود.

استاندار قم وجود 1580 هکتار بافت فرسوده و تاریخی را مانعی جدی در مسیر توسعه و ارائه خدمات شهری دانست و یادآور شد: امیدواریم از محل اعتبار سازمان بازآفرینی به میزان حداقل 20 هزار واحد ابلاغ گردد.

وی کم آبی به واسطه کاهش برکات آسمانی مشکلاتی را در کشور به ویژه شهر قم ایجاد نموده است، اظهار داشت: ضمن تاکید بر حق آبه پیش بینی شده از سد دز، طرح انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان در برنامه قرار گیرد.

استاندار قم با تاکید بر این که وجود مضجع شریف فاطمه معصومه (س) و وجود حوزه‌های علمیه، زمینه‌های ویژه ای را در تقویت بنیه‌های فرهنگی ایجاد نموده است، یادآور شد: کارگروه زیارت در مدت 3 ماه نیازمندی‌های لازم را پیش بینی کرده و برای ابلاغ به رئیس جمهور ارائه می‌نماید.

وی بهبود شرایط زندگی مردم را نیازمند در گرو مساعدت دولت دانست و یادآور شد: کارآفرینان و صاحبان حرفه و صنعت، ظرفیت بزرگی را در استان قم ایجاد نموده است، ناظر به اهمیت اخذ تسهیلات ارزی و ریالی، نیاز است تا کارگروهی متشکل از وزارت سمت بانک مراکزی و دستگاه‌های متولی تشکیل و نسبت به رفع مشکلات اقدام نماید.

شاهچراغی با بیان این که مردم انقلابی و همیشه در صحنه قم همیشه گوش به فرمان ولی امر مسلمین و با عزمی راسخ همراه دولت در راستای پیش برد اهداف انقلاب و مبتنی بر عدالت هستند، خاطرنشان کرد: انتظار داریم تا با حمایت دولت، مردان کار سخت به وظایف خود در قبال خدمت به مردم و برطرف سازی مشکلات اقدامات موفقی را رقم زنند.

آیت الله سعیدی امام جمعه قم نیز در جلسه شورای اداری استان، ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت فاطمه زهرا (س) حضور حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در آشیانه آل الله و مؤمنین را خیرمقدم گفت و ابراز داشت: در بیت الغزل رهنمودهای فاطمه زهرا سلام الله علیها اعتماد به خداوند متعال از مشخصه‌های ایمان واقعی است.

وی بندگی خالصانه برای خدا را رمز موفقیت انسان ایمانی دانست و یادآور شد: از رئیس جمهور و هیئت همراه برای حضور در جمع مردم قم و شنیدن سخنان و دغدغه‌های این عزیزان تقدیر و تشکر می‌کنیم.
وی در بخش پایانی سخنان خود ضمن تاکید بر اهمیت برطرف سازی نیازهای معیشتی مردم بر توجه به دغدغه‌های فرهنگی استان قم تصریح کرد.

ثبت نام 90 هزار نفر در نهضت ملی مسکن در قم

امیر آبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه، با تسلیت ایام سوگواری شهادت فاطمه زهرا سلام الله علیها، و سالگرد ارتحال سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی و آیت الله مصباح یزدی، بر موضوع فاضلاب برخی از مناطق شهر قم، تاکید کرد و ابراز داشت: مناطقی مثل شهر قائم، انسجام و پردیسان فاقد فاضلاب است که عملیاتی سازی آن نیازمند اعتبار است.

وی بر جمع‌آوری پسماند منطقه اسماعیل آباد اشاره کرد و با بیان این که امیدواریم موضوع تقویت و بهبود وضعیت ریلی استان قم تقویت گردد، خاطرنشان کرد: بحث پروژه مترو قم در سند همکاری‌ها گنجانده شود.

امیر آبادی بر لزوم برگشت بخش عمده‌ای از زمین‌های هزار هکتاری شهر پردیسان تاکید کرد و یادآور شد: نزدیک 90 هزار نفر در نهضت ملی مسکن شهر قم ثبت نام کرده‌اند که همچنان نیازمند توجه ویژه‌ای به این گستره از نیاز هستیم.

وی بحث بیمه کارگران ساختمانی و تشکیل کارگروه ساماندهی دریاچه نمک را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: کارگروهی به ریاست معاون اول و برخی از استانداران حاشیه برای ساماندهی و احیای دریاچه قم تشکیل شود.

مشکل پرستاران و مشکلات شهرستان قنوات از دیگر موضوعات مورد اشاره امیر آبادی بود.

باید مشکل معیشتی مردم نجیب قم، نجیبانه حل شود

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری دیگر نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان این که در جلسات کارشناسی مشکلات استان قم با سعه صدر و نگاه مثبت بررسی و وعده‌هایی داده شده است، اظهار داشت: انتظار داریم بیش از پیش به وعده‌های داده شده عمل شود، روحیه انقلابی و خروجی محوری کارهای دولت سیزدهم باید وارد فاز عملیاتی شود.

وی با بیان این که برطرف سازی برخی از مشکلات شهری و استانی نیازمند تصمیمات مجدانه است، اظهار داشت: متأسفانه آنگونه که باید اراده‌ای از سوی برخی از دستگاه‌ها برای برطرف سازی موضوع پردیسان وجود ندارد، انتظار داریم در پردیسان به عنوان شهر ادارات تأسیس و بسیاری از مشکلات در این شهر پیگیری گردد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، با بیان این که 315 هکتار بافت تاریخی استان قم قفل شده است، خاطرنشان کرد: متأسفانه بافت فرسوده برخی از مناطق در شهر قم مشکلاتی را پیرامون مدیریت شهری ایجاد نموده است.

وی به نرخ 14 درصدی بیکاری در شهرقم اشاره کرد و با بیان این که مونوریل این شهر به آئینه دق تبدیل شده است، اظهار داشت: وجه فرهنگی قم به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام و خیزش گاه انقلاب بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته، صنایعی به قم وارد شود که با فرهنگ و روحیات فرهنگی قم همخوانی داشته، سرمایه گذاری ناظر به وضعیت این منطقه دنبال شود.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری با اشاره به این که حوزه علمیه قم بخش قابل توجهی از جمعیت شهر قم را به خود اختصاص داده است، ابراز داشت: طلاب در دوران کرونا در بدترین وضعیت معیشتی زندگی می‌کنند؛ باید مشکل معیشتی مردم نجیب قم، نجیبانه حل شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcae6n6o49nwo1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما