کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دولت زمینه بازآفرینی ۲۰ هزار واحد مسکونی فرسوده قم را فراهم کند

خبرگزاری فارس , 10 دی 1400 ساعت 17:19

استاندار قم با اشاره به وجود هزار و ۵۸۰ هکتار بافت فرسوده و ۳۱۵ هکتار بافت تاریخی در قم گفت: این بافت‌ها به دلیل هزینه‌های بالا و منابع محدود مانع توسعه و ارائه خدمات شهری شده است و درخواست ما از رئیس جمهور این است که از محل اعتبارات سازمان بازآفرینی برای قم ۲۰ هزار واحد مصوب و ابلاغ شود.


به گزارش قم نیوز سید محمدتقی شاهچراغی امشب در نشست شورای اداری استان قم که در سالن همایش پیامبر اعظم(ص) مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به مطالبات مردمی که امروز در دیدارهای مختلف با رئیس جمهور مطرح شد امیدواریم وزارت کشور در یک دوره ۳ ماهه هماهنگی لازم برای پاسخگویی به این مطالبات به ویژه در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی را دنبال کند.

وی اضافه کرد: چون در قم پدیده مهاجرت به واسطه وجود حرم و حوزه علمیه زیاد است؛ افزایش نامتوازن جمعیت و تناسب نداشتن آن با امکانات اتفاق افتاده است و در این راستا از وزارت راه و شهرسازی درخواست داریم که رسیدگی به ۱۷ محله حاشیه شهر قم به صورت ویژه دنبال شود.

استاندار قم خاطرنشان کرد: موضوع دیگر وجود هزار و ۵۸۰ هکتار بافت فرسوده و ۳۱۵ هکتار بافت تاریخی است که به دلیل هزینه های بالا و منابع محدود مانع توسعه و ارائه خدمات شهری شده است و درخواست ما این است که از محل اعتبارات سازمان بازآفرینی برای قم ۲۰ هزار واحد مصوب و ابلاغ شود.

وی با بیان اینکه زیارت حرم و جمکران فرصت ارزشمندی برای ارتقای معنویت قمی‌ها و غیرقمی‌هاست، گفت: ایجاد زیرساخت‌های لازم رفاهی در سند توسعه استان درخواست بزرگان و مردم قم است و در این راستا کارگروه ملی زیارت باید مکلف شود تا در فرصت ۳ ماهه نیازمندی‌های لازم را پیش بینی و ابلاغ کند.

شاهچراغی گفت: درخواست دیگر ما این است که علاوه بر دو شهرستان جدید که اخیرا ایجاد شده، یک شهرستان دیگر در سیر مطالعه و تصویب قرار گیرد.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 101946

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/101946/دولت-زمینه-بازآفرینی-۲۰-هزار-واحد-مسکونی-فرسوده-قم-فراهم-کند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir