قم نيوز : استاندار قم با اشاره به وجود هزار و ۵۸۰ هکتار بافت فرسوده و ۳۱۵ هکتار بافت تاریخی در قم گفت: این بافت‌ها به دلیل هزینه‌های بالا و منابع محدود مانع توسعه و ارائه خدمات شهری شده است و درخواست ما از رئیس جمهور این است که از محل اعتبارات سازمان بازآفرینی برای قم ۲۰ هزار واحد مصوب و ابلاغ شود.
دولت زمینه بازآفرینی ۲۰ هزار واحد مسکونی فرسوده قم را فراهم کند
دولت زمینه بازآفرینی ۲۰ هزار واحد مسکونی فرسوده قم را فراهم کند
به گزارش قم نیوز سید محمدتقی شاهچراغی امشب در نشست شورای اداری استان قم که در سالن همایش پیامبر اعظم(ص) مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به مطالبات مردمی که امروز در دیدارهای مختلف با رئیس جمهور مطرح شد امیدواریم وزارت کشور در یک دوره ۳ ماهه هماهنگی لازم برای پاسخگویی به این مطالبات به ویژه در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی را دنبال کند.

وی اضافه کرد: چون در قم پدیده مهاجرت به واسطه وجود حرم و حوزه علمیه زیاد است؛ افزایش نامتوازن جمعیت و تناسب نداشتن آن با امکانات اتفاق افتاده است و در این راستا از وزارت راه و شهرسازی درخواست داریم که رسیدگی به ۱۷ محله حاشیه شهر قم به صورت ویژه دنبال شود.

استاندار قم خاطرنشان کرد: موضوع دیگر وجود هزار و ۵۸۰ هکتار بافت فرسوده و ۳۱۵ هکتار بافت تاریخی است که به دلیل هزینه های بالا و منابع محدود مانع توسعه و ارائه خدمات شهری شده است و درخواست ما این است که از محل اعتبارات سازمان بازآفرینی برای قم ۲۰ هزار واحد مصوب و ابلاغ شود.

وی با بیان اینکه زیارت حرم و جمکران فرصت ارزشمندی برای ارتقای معنویت قمی‌ها و غیرقمی‌هاست، گفت: ایجاد زیرساخت‌های لازم رفاهی در سند توسعه استان درخواست بزرگان و مردم قم است و در این راستا کارگروه ملی زیارت باید مکلف شود تا در فرصت ۳ ماهه نیازمندی‌های لازم را پیش بینی و ابلاغ کند.

شاهچراغی گفت: درخواست دیگر ما این است که علاوه بر دو شهرستان جدید که اخیرا ایجاد شده، یک شهرستان دیگر در سیر مطالعه و تصویب قرار گیرد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdci5zazqt1au32.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما