دوشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۴۸
کد مطلب : 101993

اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان از سوی دولت برای فاضلاب استان قم

قم نيوز : مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به دستاوردهای سفر رئیس جمهور به قم گفت: بر اساس نشستی که با حضور معاون و مشاور وزیر برگزار شد ۱۵۰ میلیارد تومان از سوی دولت به فاضلاب شهر قم اختصاص خواهد یافت.
اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان از سوی دولت برای فاضلاب استان قم
اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان از سوی دولت برای فاضلاب استان قم
به گزارش قم نیوز علی جان صادق پور، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: امروز در شهر قم ۱۰۰ درصد جمعیت تحت پوشش آب بهداشتی و بیش از ۴۰ درصد تحت پوشش فاضلاب قرارگرفته اند. در بیش از ۸۷ درصد روستاها آبرسانی انجام شده است و درنظر داریم تا پایان سال ۱۴۰۱ تمامی روستاها از این خدمت برخوردار شوند.

وی افزود: در وضعیت فعلی بیش از ۳۸۰ هزار انشعاب آب و ۱۳۱ هزار انشعاب فاضلاب به مشترکین واگذار شده است. حدود ۳۷۰۰ کیلومتر شبکه وخط انتقال آب و ۱۰۵۰ کیلومتر شبکه فاضلاب ، ۵ تصفیه خانه آب و فاضلاب و ۴ واحد آزمایشگاه مجهز در استان قم احداث شده است.

صادق‌پور در مورد فعالیت یک سال گذشته این شرکت بیان کرد: از سال گذشته تاکنون حدود ۱۱۲ کیلومتر شبکه آب اصلاح، بازسازی و توسعه یافته است و ۲۵ حلقه چاه حفر، تجهیز و مرمت شدند و ۵۰۰۰ مترمکعب مخزن احداث، آب بندی، و ترمیم شدند و ۹۵۵۰ انشعاب آب واگذار شد.

وی همچنین افزود: در این یکسال با اطلاع به سامانه ارتباطی ۱۲۲ مشترکین و سایر ارتباطات ، حدود ۲۶۰۰۰ حادثه آب رفع مشکل و ۲۰ کیلومتر شبکه فاضلاب توسعه و بازسازی شبکه و خطوط انتقال در استان انجام شد. 

 صادق‌پور در مورد فعالیت هایی در حوزه انرژی تجدید پذیر بیان کرد: ۶ پروژه نیروگاه خورشیدی و برق آبی جمعا به مقدار ۵۵۰ کیلووات انجام شده است. همچنین مجوزی برای احداث نیروگاه ۶۰ واتی در پارک علوی گرفته شده‌است.

وی در مورد استفاده از پساب های شهری در توسعه صنعت و کشاورزی استان بیان کرد: در سال حدود ۱۰ میلیون مترمکعب ، معادل ۳۳۰ لیتر بر ثانیه پساب شهری توسط تصفیه خانه استان در اختیار بخش صنعت و کشاورزی قرار می‌گیرد که رشد در این زمینه موجب توسعه در صنایع استان و همچنین عدم استفاده از آب شرب در این بخش ها می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم در دستاوردهای سفر رییس جمهور به قم گفت: در جلسه با معاون و مشاور وزیر قرار بر اختصاص نیمی از اعتبار مورد نیاز برای تکمیل خط فاضلاب شهر قم به ارزش ۱۵۰ میلیارد تومان گرفته شد که نیم دیگر این هزینه از طریق کمک مردمی تامین می‌شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcao6n6e49nwo1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما